Jump to content
Annons

HÅRDDISKEN IGEN, 500 gig vs 320 gig

Recommended Posts

garaget (oregistrerad)
Postat

Hej igen,

drog den här 5400 vs 7200 varvarns diskussionen igår, men startar en ny tråd: nu gäller det storleken!!

Som jag nämde i tidigare tråd, BEHÖVER jag inte utrymmet som en 500 giggare ger, men så gooooglar man lite till, och sitter i såna här forum m.m,

och fick syn på en del inlägg som gör gällande att en 500 gigsdisk alltid är snabbare än en 320 gigs, p.g.a "HÖGRE DATADENSITET" eller något.

Ni som är tekniska (själv, inte så tekninsk, grejerna ska bara ticka och gå): Stämmer detta?

Och isåfall, kan det röra sig om stora skillnader?

Priskillnaden för mig blir 540 kr för den större disken på applestore, så det är ingen issue.

Jag vill bara ha fetast möjliga prestanda (inte 3.06 ghz, onajji 🙂)

Tusen tack för edra snabba åsikter!

Annons
Postat (redigerat)
Hej igen,

drog den här 5400 vs 7200 varvarns diskussionen igår, men startar en ny tråd: nu gäller det storleken!!

Som jag nämde i tidigare tråd, BEHÖVER jag inte utrymmet som en 500 giggare ger, men så gooooglar man lite till, och sitter i såna här forum m.m,

och fick syn på en del inlägg som gör gällande att en 500 gigsdisk alltid är snabbare än en 320 gigs, p.g.a "HÖGRE DATADENSITET" eller något.

Ni som är tekniska (själv, inte så tekninsk, grejerna ska bara ticka och gå): Stämmer detta?

Och isåfall, kan det röra sig om stora skillnader?

Priskillnaden för mig blir 540 kr för den större disken på applestore, så det är ingen issue.

Jag vill bara ha fetast möjliga prestanda (inte 3.06 ghz, onajji 🙂)

Tusen tack för edra snabba åsikter!

Kolla cacheminnet och svarstiden på diskarna å jämför, är det samma så ska storleken inte spela någon roll. Finns de däremot större cacheminne på 500gigaren eller snabbare svarstid, så är disken snabbare. Eller...? 🙂

Redigerat av Limpan
garaget (oregistrerad)
Postat

Tack, jo enligt applestore ska cachen vara större på 500 giggaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.