Jump to content
Annons

MS GS wavetable synth lägger till pianoljud

Recommended Posts

bassnerd (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag använder en orgel-vsti och har spelat in lite midi. När jag spelar upp det hörs dock även ett äckligt piano med lite latency - det hörs dock bara när jag valt wavetable synth som output så jag gissar att det har med det att göra. Väljer jag min midi-keyboard som output så hörs fula digitalklick istället, antagligen har jag en för risig midi-key då va?

Finns det något sätt annars att få wavetable-synten att hålla käft och ändå få ut orgelljudet? Kan man kanske skaffa någon annan mjukvara att köra det igenom?

Min hårdvara är en CME M-key som jag kopplar in via USB, som ljudkort använder jag en Line 6 Pod X3. Av någon anledning började jag använda Adobe Audition och spela in med, så det är alltså min mjukvara.

Tack på förhand!

Redigerat av Gäst
Annons
bassnerd (oregistrerad)
Postat

Aha! Jag bockade ur både min midi-keyboard och wavetable-synten och då lät det bättre! Fortfarande något digitalklick här och var men nu är det lyssningsbart i alla fall. Men digitalklicken följer med även till mixdownen, är det för att jag har för dålig hårdvara?

Min dator är dock sprillans med 6GB RAM och fyrkärnig processor etc.

Postat

Flyttade detta eftersom det inte är en hårdvarusynth i den bemärkelsen som avses...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.