Jump to content
Annons

Lite Reason patchar från DrLoop

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lite stiltje på Reasondelen tycker jag.

Då får man väl liva upp med lite nya refills som ni kan leka med boys n girls.

Jag har gjort ett gäng refills och några använder jag för att skapa denna ljuddemo för att ni skall kunna lyssna på vad man kan åstakomma med refillsen. EDIT: Lite toms och annat slut...

Refillsen med mera hittar ni här:

http://cid-95414f4a6f66ca47.skydrive.live..../Reason%20stuff

Tummorna är gjorde med två refills.

Linndrum ochTrumolathor.

Linndrum är den klassiska Linndrummen som jag gjort till ett refill a la 80tal.

Trumolathor är Thor syntar som gör alla trumljud.

r u talking 2 me är ett basljud gjort på Thor och här modulerar jag med LFO X och Y led på ett formatfilter. Blev ett bra basljud om jag får säga det själv.

Sedan är det ett pianoatmosfär refill med plus ett ljud som heter drloop_everything_modwheel som skapar det studsiga ackordgrejerna.

Hoppas det smakar!

Redigerat av drloop
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Gott, dom funkar finemang med en annan applikation... 😛

Postat

Trevliga initiativ från både drloop och joachime!

Tackar och bockar.

😄

• 1 månad senare...
drloop (oregistrerad)
Postat

Ibland kör jag sång i Reason. Och då har jag en del grejer som jag använder till sång.

Nu finns ju Record som öppen beta så då passar det bra att fylla på med en bra att ha grej för audio.

Spana in här: http://www.recordyou.com/

Nåväl patchen är ett plåtreverb med deesser funktion.

S-ljud skapar ibland problem när man skall ha fylliga stora reverb. Då kan det vara bra att ta bort s-ljuden in i reverbet. På så sätt kan man krana på diskant på reverben utan att s-ljuden (och även andra konsonanter) dominerar i efterklangen och man får ett stort reverb utan jobbiga konsonantljud.

En beta version av reverb / deesser patchen. Ingen lyxig frontpanels hantering utan du får krana på kompressorn och EQ själv.

Mindre med ess mera EQ från 5-10kHz. Jag brukar köra på stenhård deessning på reverbet får skapa riktigt tät och diskantrik klang.

Det går naturligtvis bra att använda den här patchen för att ta bort andra konstigheter på reverb som orsakas av instrument.

Bara att ställa om EQn.

Vill man ha mer precision på sin deesser och så tar man joachimes deesser patch innan en RV7000. Se joachimes inlägg tidigare i den här tråden.

http://cid-95414f4a6f66ca47.skydrive.live....C_de%7C_ess.cmb

Happy reverbing!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.