Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Jag har 5 st står med Guitar Rig 3 i Cubase och har problem med brus. Även när jag inte spelar in/upp något ljud. Alltså det brusar i själva värdprogrammet och även när jag exporterar till MP3. Om jag mute-ar Guitar Rig 3 kanalerna så slutar ett brus efter ett annat och när jag mute-at alla Guitar-rig 3 kanalerna så blev det tyst.

Någon som vet hur det kan bli så här och hur man råder bot på det? Har provat lägga en noise-gate på mastern och under guitar-rig 3 på insert, dock utan större resultat, man måste gå så högt att delar av ljudet försvinner tillsammans med bruset ^^

Annons
n1kko (oregistrerad)
Postat

Så är det (även i analoga världen med gitarrer och förstärkare). Vad har du för gitarr, och vad för mickar sitter i gitarren? Singelcoilmickar tenderar att brumma en hel del. Kanske är jorningen i guran dålig? Kör du med CRT skärm? Ibland kan elektronik som skärmar och liknande ge störningar och få det att brumma.

Kom också ihåg att ju mer dist du använder desto mer "förstärker" du bruset.

Postat

Har också problem med det, riktar jag gitarren 90grader så försvinner det totalt, annars ett jävla oljud, går att sätt en noisegate på varje kanal som filtrerar bort det mesta..

Men testa att flytta dig omkring i rummet och se ifall det försvinner först och främst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.