mickestrang Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Jag har skaffat allt jag behöver för att få ett ok resultat vid inspelning. Det enda nu som fattas är ett vettigt ljudkort. Det är en djungel av olika lösningar och märken. Kommer att köra SX3 på en core 2 duo burk. Kommer bara att använda mjukvarusynthar som styrs med ett USB-masterkeyboard. Vill kunna ha 2 separata fantommatade mickingångar samt ett par line-ingångar. Ska man köra internt typ audiophile? (bättre latency än USB?) Och en separat mick-preamp? Eller någon allt i ett lösning? Hur hög latency kan jag förvänta mig med olika lösningar? Totalt hade jag tänkt lägga 1500-2500:- Det blev kanske lite rörigt, men så känns det också ganska rörigt i mitt huvud just nu:D Tack i förhand...
Gilbert Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 (redigerat) Har du sökt i forumet? Det finns väldigt många tråder som behandlar dina funderingar. T ex: https://www.studio.se/index.php?showtopic=10781 EDIT: La till en länk. Redigerat 7 juni 2009 av Gilbert
Gilbert Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Fördel internt = lägst latency och CPU-belastning. Fördel externt = Ofta inbyggda mickförstärkare, hörlursförstärkare mm.
Pesek Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Leta upp ett beggat E-MU 1820M eller 1616M. Glöm inte att det ska vara med M'et. Internt kort med breaktout box, riktigt kanon kort! Hade ett sådant innan jag gick över till externt kort och slutligen mac. Fungerade perfekt, bra preamp(rätt transparant), låg latency och stabilt. Om du vill köra externt tycker jag Terratec och Echo gör bra kort.
mickestrang Postat 7 juni 2009 Trådstartare Postat 7 juni 2009 Ett par funderingar kring "E-MU 1820M eller 1616M" De verkar väldigt bra båda två. Hur kopplas dessa kort till datorn är det PCI, PCIE, Firewire eller USB?
mickestrang Postat 7 juni 2009 Trådstartare Postat 7 juni 2009 Tack så mycket för er hjälp allihopa!!
debatt Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 (redigerat) 1616M kopplas tyvärr via cardbus (typ II). Redigerat 7 juni 2009 av debatt
Gilbert Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 1616M kopplas tyvärr via cardbus (typ II). ? http://www.emu.com/products/welcome.asp?category=505
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.