Jump to content
Annons

Effektpedal till Marshall JMP -81


willman (oregistrerad)

Recommended Posts

willman (oregistrerad)

ja hej!

Som rubriken lyder så har jag varit och köpt mej en gammal marshall stack! fruktansvärt vad underbart dessa vackra, gamla toppar låter:)

Men!: Skulle behöva nån pedal som höjer volymen, tex under solo, samt någon reverbeffekt av nåt slag, som man har i nån lugnare låt.... har ni några bra tips?

Är det så man gör? Kopplar gitarrsladden - volympedal - Reverbpedal - Marshalltopp?

Tacksam för svar!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu kommer jag inte riktigt ihåg men finns det inte effektloop i de topparna? I så fall lägger Du in effekterna där. I en liknande tråd berättade jag om att ett antal gitarrist-bekanta skaffat sig en liten EQ-stompbox. De gainar upp den ett par - tre db och höjer lite diskant och bas. EQ:n är av vid komp, när det är dags att sola trampar de in den. Det man vinner gentemot att bara köra en boostpedal är att man kan göra solosoundet "större" genom att just lyfta lite i diskant och bas. Fundera på om det verkligen är reverb Du är ute efter. Jag vill slå ett slag för ett litet digitalt delay. Ett sådant kan förhöja både ett rent ljud OCH ett sololjud. Vad gäller märken för bägge dessa boxar så är ju BOSS produkter ofta bra och prisvärda. Glöm inte heller att både de, Line 6, Zoom, TC Electronics m fl gör multieffekter för gitarrister och att man då får fler effekter och inte alltid till så väldigt mycket högre pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...