Jump to content
Annons

Tips på Mute plugg


SlanT

Recommended Posts

Hejsan!

Problem problem. Jag sitter i FL Studio och vill ha ett speciellt sound på en synth som jag endast lyckats åstadkomma genom att använda en Fruity Limiter som en Sidechain kompressor så en kick trycker ner min synth i rätt lägen. Använder jag det mer vanligare alternativet peak controller så får jag inte samma känsla. Problemet är att jag måste kräma ut på tok för mycket av kicken så att synthen ska låta som jag vill så min fråga är om man kan tysta (mute) kicken utan att det förlorar sin påverkan i en limiter?

kortfattat:

programmet ska tro att kicken ska pumpa på hög volym, men inget ska ut genom högtalaren. Någon lösning på detta?

Tack på förhand 😛

Redigerat av SlanT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan!

Problem problem. Jag sitter i FL Studio och vill ha ett speciellt sound på en synth som jag endast lyckats åstadkomma genom att använda en Fruity Limiter som en Sidechain kompressor så en kick trycker ner min synth i rätt lägen. Använder jag det mer vanligare alternativet peak controller så får jag inte samma känsla. Problemet är att jag måste kräma ut på tok för mycket av kicken så att synthen ska låta som jag vill så min fråga är om man kan tysta (mute) kicken utan att det förlorar sin påverkan i en limiter?

kortfattat:

programmet ska tro att kicken ska pumpa på hög volym, men inget ska ut genom högtalaren. Någon lösning på detta?

Tack på förhand 🙂

Kan du inte lägga den vanliga FL mute pluggen i slutet av kanalen som kicken är länkad till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...