wocketdm Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Hej! jag är ny här på studio forumet! 😛 Men direkt till min fråga. I mitt band använder vi reverb,chorus och delay ibland på sång. Kan jag köra med gitarr boxar utan att det låter jätte digitalt? Och jag vet att dom flesta mixers/PA har dessa effekter men mixarna vet inte när jag vill använda dom på scen så uteslut det 😎 Tack!
floffo66 (oregistrerad) Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Gitarrboxar kanske inte är så kul eller lämpligt att koppla mellan sångmick och PA. Däremot så finns det ju en del golvbaserade multieffekter för sång att få tag på, kolla in TC Electronics t.ex: http://www.tc-helicon.com/products.asp
bettygoesagogo Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Självklart går det, men "mixarna" blir nog inte heller så överförtjusta i att du använder obalanserad kabel (tele) till sången. Går såklart att avhjälpa med en linebox.
wocketdm Postat 30 maj 2009 Trådstartare Postat 30 maj 2009 Tack floffo och betty för era svar! tack för länken med TC-electronics och sen en n00big fråga om vad en linebox gör?
Claes Holmerup Postat 31 maj 2009 Postat 31 maj 2009 Tack floffo och betty för era svar! tack för länken med TC-electronics och sen en n00big fråga om vad en linebox gör? En linebox (eller DI-box) gör om en obalanserad signal till balanserad - och är helt nödvändig om man ska dra iväg signalen längre sträckor.
bettygoesagogo Postat 31 maj 2009 Postat 31 maj 2009 Inga frågor är för n00biga här på forumet (alla har vi börjat nånstans). Välkommen hit!
wocketdm Postat 31 maj 2009 Trådstartare Postat 31 maj 2009 tack för alla svar jag har blivit mycket klokare nu!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.