Jump to content
Annons

Modifiera mikrofon?


kuriyakin

Recommended Posts

Che!

Jag har läst och hört talas om folk som har modifierat sin mikrofon, närmare bestämt SP B1:an.

De har moddat den så att den fått mer "rundare" och "naturligare" topp i karaktären... blev lite nyfiken på detta, i och med att jag har två sådana.

Har ni nån gång gjort så här, med kanske just B1:an? Kan de va ett komplicerat ingrepp tro?

Redigerat av kuriyakin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
  • 1 månad senare...

Läste det i två annonser, om ja inte minns fel, för ett bra tag sen. En här och en på vendolin.

Skulle väl egentligen frågat dem kanske, men tänkte inte på det just då... Det slog mig efteråt att det skulle va kul och ändra om mickarna lite. Men nu e dom till salu. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste det i två annonser, om ja inte minns fel, för ett bra tag sen. En här och en på vendolin.

Skulle väl egentligen frågat dem kanske, men tänkte inte på det just då... Det slog mig efteråt att det skulle va kul och ändra om mickarna lite. Men nu e dom till salu. 😆

Hejsan

Ja, det var en som sålde en B1:a och en B3:a där han hade bytt ut "membrankondingen" och på så sätt fått en naturligare och luftigare diskant. har funderat på att göra detsamma med min B1:a, men har inte riktigt koll på var kondingen sitter eller vad jag lämpligen ska byta till.

En mod som jag har gjort dock och som jag definitivt kan rekommendera är att byta ut originalkapseln mot en Peluso. Detta ihop med en UAD 710 twinfinity ger ett resultat som jag är mycket nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...