Guest Mattias M Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 LÅTNAMN: That loving smile ARTIST/GRUPP: Confessions of a Star GENRE: Electrorock LÅTLÄNGD: 4:35 KOMPOSITÖR: M Meijer & H Kristensson PRODUCENT: Vi själva EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2 mb STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: That loving smile Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Cymbaler och hihat är väldigt långt bort i mixen. Riden som sticker fram efter 2 minuter är väldigt statisk. Sången kanske snäppet stark. Överhuvudtaget är det trummorna som är den svaga länken. Annars bra sjunget och snygga gitarrer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 🙂 Vad är det som händer med forumet? Nu spottar det ur högkvalitativa demos till höger och vänster. Det här låter riktigt proffsigt! Jag får lite Keane- och Muse-vibbar. Kan bara bli högsta betyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 (edited) Håller med Joachime, trummorna håller inte alls! Dels alldeles för lågt mixade, och dels lite trist ljud... Väldigt schysst låt annars, och jag gillar sången! Edit: en 4:a blev det allt. 🙂 Edited December 8, 2004 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mattias M Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Tack för den snälla kritiken. 😆 När jag nu lyssnar kan jag hålla med om att det blivit ett ganska tamt trumljud. Har spelat in med Roland V-Drums men har dock ej eq:ats/komprimerats vidare mycket. Saknas en del fyllighet i trummorna som ju nog bör åtgärdas... 🙂 Någon som har ett tips på exakt vad som bör göras förutom en viss volymhöjning? Liknelsen med Muse & Keane gillas starkt! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
scrub Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Definitivt kommersiell potential, om det nu är meningen. Själv tycker jag att det låter en del eskobar, vilket kanske inte är en komplimang. Men det har ju gått bra för dem.. Går det att minska ner på det där hapsichord-aktiga ljudet lite? Att det är monotont är väl avsikten, men det blir lite tjatig (distraherande) utfyllnad när låten i övrigt känns rätt organisk, och är så bra att den klarar sig ändå. Sången är så bra att den borde få allt fokus den kan. Tänk t.ex intror utan hapsichord-ljudet. Ta in det senare kanske? Upp med trummorna som påpekats tidigare. Ja, det var vad jag tyckte. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mattias M Posted December 19, 2004 Share Posted December 19, 2004 Eskobar är också en trevlig kommentar. Scrub: Du har rätt i att harpsichordljudet är tänkt att vara statiskt. Man älskar ju åttondedelar ☺️ Kanske är en aning starkt, man blir ju alltid lite blygsam med sången...har ju inte förrän nu börjat sätta mig in i det där med att skära i frekvenser o dyl så det kanske kan göra rum för både sång och synthljud 🙂 Lite sent svar kanske men har haft strul med datorn så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts