Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat länge på detta och kan inte hitta nån som testat. Söker väl på fel termer som vanligt...

Släpar just nu runt på en två år gammal HP 15" laptop för att kunna spela enstaka samplingar (Battery 3) och ännu färre VST-pluggar (NI Komplete 4) genom Brainspawn Forte. Det är inga tunga grejor (inbillar jag mig); lite B4, lite elpiano i nödfall. Det mesta spelas annars på hårdvarusynt (Roland SonicCell, agerar även USB-ljudkort).

Skulle en standard netbook med den där Atom-processorn på 1,6GHz och XP orka med detta lilla? Hade jag råd skulle jag testa själv, men vill inte lägga 3-4 papp på nåt som kanske går i stöpet....

Någon?

MVH,

Mattias

Annons
Postat

Problemet är väl RAM-minnet.. Många netbook klarar bara av 1 GB RAM.. Samplingar behöver mer.. Minst 2 GB kan jag tro..

• 4 veckor senare...
morgonte (oregistrerad)
Postat

Här är en videosnutt med någon som kör GSI:s nya liveinstrument

.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.