Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon som vet om det kommer att komma nĂ„gon IPOD som har större utrymme Ă€n 160 GB? Den har ju funnits ett tag nu och man tycker ju att det borde komma nĂ„gon ny snart. 😑

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket Ă€r tillrĂ€ckligt dĂ„? Ja det Ă€r verkligen vad vĂ€rlden behöver. Tss bortskĂ€mda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. VĂ€rlden gĂ„r inte under för det.

Postat
  DieHard sa:
Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket Ă€r tillrĂ€ckligt dĂ„? Ja det Ă€r verkligen vad vĂ€rlden behöver. Tss bortskĂ€mda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. VĂ€rlden gĂ„r inte under för det.

Och det dÀr inlÀgget tillför vadÄ och gör forumet bÀttre och trevligare hur dÄ?

trancedanne: Det brukar ju gÄ uppÄt varje gÄng det kommer en ny iPod, Àven om man sist tog bort 80 och 160 gb:arna till fördel för en 120. Men det brukar ju inte gÄ nerÄt, sÄ nÀsta gÄng sÀkerligen. Tills vidare kanske du ska övervÀga att inte ta med dig allt, alternativt köra lÀgre bitrate/annat format och om du har video köra pÄ snÀppet sÀmre kvalitet? Beroende pÄ vad det Àr för video (om du nu har det) sÄ brukar man kunna dra ner kvaliteten pÄ ljudet en bit, eftersom det för det mesta ÀndÄ bara Àr prat.

Postat (redigerat)

😼

Nu lĂ„ter Mr DieHard inte helt ovĂ€ntat rĂ€tt brysk men jag fĂ„r hĂ„lla med hĂ€r. Inte behöver man vĂ€l mer Ă€n 160Gb pĂ„ en Mp3?? 😑

Kan ju ha massvis me filmer o tusentals lĂ„tar! =) Det e vĂ€l inte sĂ„ jobbigt att med nĂ„gra veckors mellanrum byta ut filmerna du sĂ€tt och musiken du tröttnat pĂ„? Det luktar lathet och I-landsproblem tror jag. 😆

Redigerat av Memphis
Postat

Det kan ju vara sÄ att man vill ha sin ipod som en extern hÄrddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.

I-landsproblem? Vilka frÄgor pÄ detta forum Àr inte i-landsproblem? Vilka Àr ni att bestÀmma vilka behov killen har?

Postat

Problemet ligger snarast i att 1,8" hÄrddiskar inte Àr sÄ vanliga, framför allt inte stora. De blir dÄ hemskt dyra.

Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nÄt som man rör sig mycket med.

DÀr Àr det nog bara en tidsfrÄga innan vi kommer upp i bÀttre storlekar.

Postat
  hefu sa:
Problemet ligger snarast i att 1,8" hÄrddiskar inte Àr sÄ vanliga, framför allt inte stora. De blir dÄ hemskt dyra.

Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nÄt som man rör sig mycket med.

DÀr Àr det nog bara en tidsfrÄga innan vi kommer upp i bÀttre storlekar.

Japp helt korrekt, 64gb flash minnen Àr inte ovanligt idag. Jag tror inte det Àr lÄngt kvar innan 100gb grÀnsen sprÀngs.

Postat (redigerat)
  Matthew L sa:
Det kan ju vara sÄ att man vill ha sin ipod som en extern hÄrddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.

I-landsproblem? Vilka frÄgor pÄ detta forum Àr inte i-landsproblem? Vilka Àr ni att bestÀmma vilka behov killen har?

Jo, okej, tÀnkte inte att det skulle finnas de som anvÀnder sin Ipod som back-up hÄrdisk, man brukar ju ha vanliga externa hÄrddiskar till sÄnt och Mp3-spelare för att lyssna pÄ musik tÀnker jag, men okej. Ilandsproblemet-kommentaren hade en gnutta humor i sig ifall det rÄkade gÄ förbi obemÀrkt. Till Àmnet dÄ. Om man spekulerar angÄende Àmnet med hÀnsyn till utvecklingen av flash-teknologin och Ipods historia:

2001 - 5Gb

2002 - 10Gb

2003 - 20Gb

2004 - 60Gb

2006 - 80Gb

2007 - 160Gb

2009/10 - 200Gb? 300? :rolleyes:

To be coninued... 😉

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.