Jump to content
Annons

Tonsättarens högra hand


spawnfestis

Recommended Posts

Ja, om vi bortser från att komponera en melodi på gitarr eller med hjälp av ett normalt piano så när ni fått en skysst melodi i huvudet kanske ute på promenaden och vill se till att den ska grovkastas in i ert musikprogram, har ni någon skoj plugg som ni alltid använder för att sätta grundmelodin ni har i huvudet och jobba utifrån det,`? bara undrar om någon har nån skoj teknik de kör som standard med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Ja, om vi bortser från att komponera en melodi på gitarr eller med hjälp av ett normalt piano så när ni fått en skysst melodi i huvudet kanske ute på promenaden och vill se till att den ska grovkastas in i ert musikprogram, har ni någon skoj plugg som ni alltid använder för att sätta grundmelodin ni har i huvudet och jobba utifrån det,`? bara undrar om någon har nån skoj teknik de kör som standard med.

Jag brukar sjunga/spela in idéer på mobilen.

Nu har jag en ganska kass Nolia, men till Iphone finns det en hel del roliga apps

för att skapa musik. Kul om man får en plötslig hit i skallen.

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om vi bortser från att komponera en melodi på gitarr eller med hjälp av ett normalt piano så när ni fått en skysst melodi i huvudet kanske ute på promenaden och vill se till att den ska grovkastas in i ert musikprogram, har ni någon skoj plugg som ni alltid använder för att sätta grundmelodin ni har i huvudet och jobba utifrån det,`? bara undrar om någon har nån skoj teknik de kör som standard med.

Nja plugg och plugg, vet jag väl inte men jag kastar oftast in en av mina favorit-trum-loopar, så att man fort får något att spela till medan man fortfarande kommer ihåg melodi/riff etc. Synd bara att de flesta bra idéerna kommer när man har gått och lagt sig och just håller på att somna...

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att de flesta bra idéerna kommer när man har gått och lagt sig och just håller på att somna...

/Johan

Absolut, också tänker man att det tar man imorron och så glömmer man skiten... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag spelar alltid in på mobilen, men det låter aldrig bra men som tur är så kommer jag ihåg hur det ska va.. haha 😆 Brukar alltid spela in när jag cyklar eller äre ute och går eller på bussen.. då vill man inte göra det för högt 😛 Dock brukar dom ligga ett antal månader innan jag lyssnar på dom igen.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...