Nirpan Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Tjena! Jag ska köpa en ny studiodator! Jag hade tänkt mig prisklassen 6000-8000. Den ska i princip enbart användas till musikskapande (inget internet). Den ska vara snabb och tåla mycket. Är det rekommenderat att bygga en egen dator på t ex Dustinhome.se ? Eller kanske beställa hem en färdig studiodator, från de kända studio leverantörerna(minns inte va märkena heter)? bra å veta är att jag ska köpa externt ljudkort vid sidan om. Om jag bygger en själv, vad behöver jag tänka på ? Den måste givetvis vara tyst och därför är val av chassi viktigt. Jag hade tänkt mig en två eller fyr- stjärnig processor med 4 GB ramminne. Tack på förhand! /Niclas
ericsson91 (oregistrerad) Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Jag hade tänkt mig en två eller fyr- stjärnig processor med 4 GB ramminne. Har inte sett någon med 2-4 stjärnor men 2-kärnig har jag själv och det duger gott 🙂
Nirpan Postat 23 april 2009 Trådstartare Postat 23 april 2009 Har inte sett någon med 2-4 stjärnor men 2-kärnig har jag själv och det duger gott 😆 haha jaja! Felstavning jag vet. Det räcker med 2 kärnig eller?
Gilbert Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Kostar inte mycket mer med 4-kärnig så det känns dumt att begränsa sig till 2. Det finns många trådar om detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.