Jump to content
Annons

Linka FPC till Mixern?


Noswas

Recommended Posts

Tjena 🙂

Idag sÄ blev jag lite smÄirriterad pÄ alla olika trumljud och dyligt som jag hade liggande I SEQen. dÄ tyckte jag att jag var lite smart som la in allihopa i FPCn.

Det funkade jÀtte bra och det var mycket enklare att fixa ett trumbeat tills jag skulle mastra ljuden... hur tusan linkar man de enskilda ljuden till mixern?

hoppas ni förstĂ„r vad jag menar och kan hjĂ€lpa mig 🙂 om det inte gĂ„r sĂ„ Ă€r det inga större problem, dĂ„ fĂ„r jag gĂ„ tillbaka till att ha en salig röra.

tack pĂ„ förhand 🙂

Redigerat av Noswas
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Som med de andra vst pluggarna, bara att dem finns i sjÀlva pluggen och ser lika dan ut men i annan fÀrg.

Har inte fl för tillfÀllet sÄ jag kan tyvÀrr inte visa.

sÄ det finns alltsÄ ett sÀtt? jag vill linka t.ex. kicken till en egen kanal i mixern om du missförstod frÄgan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sÄ det finns alltsÄ ett sÀtt? jag vill linka t.ex. kicken till en egen kanal i mixern om du missförstod frÄgan.

För varje Pad i FPC kan du stĂ€lla in vilken kanal i mixern den ska hamna i. Bara Ă€ndra siffran i Output-boxen uppe i höger hörn, sĂ„ kan du skicka varje pad till olika kanaler 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För varje Pad i FPC kan du stĂ€lla in vilken kanal i mixern den ska hamna i. Bara Ă€ndra siffran i Output-boxen uppe i höger hörn, sĂ„ kan du skicka varje pad till olika kanaler 🙂

Precis, vill ocksÄ tillÀgga att om du gör en kanal för FPCn sÄ mÄste du addera FPCs kanal med output kanalen.

Dvs att om du har FPC pÄ kanal 7 i mixern, och stÀller in en pad pÄ kanal 1 sÄ hamnar den pÄ kanal 8.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hur fick du ljuden att spelas upp?

Jag provade att köra in nya wav filer, dÄ hör man dem nÀr man trycker i fpc padsen, men nÀr man i piano roll klickar ut sÄ Àr det samma vanliga fpc trummor O_o

Edit: aah, hittade det. Var tvungen att Àndra midi note

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...