Jump to content
Annons

HJÄLP! Nån kunnig inom EWQLSO?

Recommended Posts

valle-89 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare!

Det ligger till såhär att jag har EWQLSO silver och har gjort att antal kompositioner nu med det biblioteket.

Det funkar rikigt bra och så men jag stör mig rätt mkt på det riktigt snåla utbudet av cymbaler och trummor....

Nån här som har guld-biblioteket och skulle kunna ge en schysst jämförelse mellan just Guld vs. Silver

För att förtydliga:

1. Är det värt pengarna att uppgradera sig från Silver till Guld?

2. Blir alla ljud bättre? Alltså att det tillkommer fler ljud det vet jag, men blir stråk, brass, träblås etc. mycket mer realistiskt dem med?

/Valle

Redigerat av valle-89
Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej Valle!

Jag har inte använd Gold på länge, men jag ska sätta tänderna i den senare i eftermiddag och återkommer med en jämförelse!

MVH

GIGAN

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Hej Valle!

Jag har inte använd Gold på länge, men jag ska sätta tänderna i den senare i eftermiddag och återkommer med en jämförelse!

MVH

GIGAN

Okej...

Ja det får du gärna göra:D

Postat

Silver är nästan att föredra eftersom både piano, orglar & körer saknas i Gold. Sen upplever jag mer av den "inbyggda" rumsklangen på Gold vilken gör den svårare att sätta i mix. Gold har visserligen fler artikuleringar av alla ljuden men för oss dödliga vet jag inte om det är nödvändigt. Percussions sounden finns där ett gäng fler av i Gold men knappast så att det är värt uppgradering. Det blir bara mer plats på disken och rörigare när man är på jakt efter nåt.

Det var min åsikt om EWQLSO.

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Silver är nästan att föredra eftersom både piano, orglar & körer saknas i Gold. Sen upplever jag mer av den "inbyggda" rumsklangen på Gold vilken gör den svårare att sätta i mix. Gold har visserligen fler artikuleringar av alla ljuden men för oss dödliga vet jag inte om det är nödvändigt. Percussions sounden finns där ett gäng fler av i Gold men knappast så att det är värt uppgradering. Det blir bara mer plats på disken och rörigare när man är på jakt efter nåt.

Det var min åsikt om EWQLSO.

Okej! Men jag får nästan känslan att det skulle vara bättre att köpa stormdrum istället?^^

E de verkligen nästan (enligt dig) sämre än silver?😲

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Okej! Men jag får nästan känslan att det skulle vara bättre att köpa stormdrum istället?^^

E de verkligen nästan (enligt dig) sämre än silver?😉

Jag delar Valles uppfattning.

Jag gillar verkligen pianot och orgeln i Silver.

Vet inte vad du skulle få ge för Gold idag, men lägg pengarna på ngt annat ist.

Stormdrum vet jag inget om.

Vad är det för ljud du är ute efter?

GIGAN

Postat

Fick chansen att använda mig av Project Sam Symphobia på en låt idag.

Och jag kan lätt säga att det är det bästa samplingsbibliotek jag någonsin använt mig av.

Snuskigt bra ljud, och extremt lätt jobbat.

Men nackdelen är väll priset, 19 lax!!!!

Skiter du pengar så slå till!

Jag använde den på denna låten.

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Jag delar Valles uppfattning.

Jag gillar verkligen pianot och orgeln i Silver.

Vet inte vad du skulle få ge för Gold idag, men lägg pengarna på ngt annat ist.

Stormdrum vet jag inget om.

Vad är det för ljud du är ute efter?

GIGAN

OKEJ!

Jag är ute efter orkester ljud (klassisk västerländsk modernistisk orkester-ljud:P)

Alltså tänk typ filmmusik från 1999 -->

dET bästa jag lyckats göra me Silver är Amongs the Sand Dunes...o de låter rätt torrt...så ja e nyfiken på att köpa nått som förhöjer^^

(vid nyfikenhet ere bara att kolla in)

Jag vill noh hålla mig till EWQLSO för att det känns pålitligt o billigt

/Valle*

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Fick chansen att använda mig av Project Sam Symphobia på en låt idag.

Och jag kan lätt säga att det är det bästa samplingsbibliotek jag någonsin använt mig av.

Snuskigt bra ljud, och extremt lätt jobbat.

Men nackdelen är väll priset, 19 lax!!!!

Skiter du pengar så slå till!

Jag använde den på denna låten.

Jaa de lät rikigt maffigt...skön grej du har där:D

Som sagt...19 lax e väl inte rikigt så att de e värt det i nuläget^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.