rockstone Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 hej jag tÀnkte köpa en fender stratocaster och funderar pÄ om en american standard Àr mycket bÀttre Àn en higway one? en higway kostar ju bara hÀlften sÄ mycket sÄ sÀmre mÄste dom ju va men....................Àr det nÄn som har nÄn koll?
Beeswax Postat 21 april 2009 Postat 21 april 2009 hej jag tĂ€nkte köpa en fender stratocaster och funderar pĂ„ om en american standard Ă€r mycket bĂ€ttre Ă€n en higway one? en higway kostar ju bara hĂ€lften sĂ„ mycket sĂ„ sĂ€mre mĂ„ste dom ju va men....................Ă€r det nĂ„n som har nĂ„n koll? Det beror helt pĂ„ hur mycket du kan lĂ€gga. Jag hade samma funderingar nĂ€r jag köpte min fender. Hade i princip bestĂ€mt mig för en highway och skulle testa den en sista gĂ„ng för att sedan köpa den. DĂ„ sĂ„g jag dock lite avsides i musikaffĂ€ren att det stod en Fender American Standard HSS. Detta var ett provex som hade stĂ„tt framme i affĂ€ren osv sĂ„ den hade en liten repa pĂ„ baksidan osv men inga andra defekter. Den var nedsatt runt 3 tusen sĂ„ jag körde pĂ„ den istĂ€llet. Det fanns nĂ„got hos den som jag inte kĂ€nde hos Highway one versionen. Den Ă€r nĂ„got tyngre, och halsen Ă€r bra mycket bĂ€ttre och skönare. Men jag vet inte om jag hade köpt den om det inte hade vart för det nedsatta priset. Dom Ă€r trots allt ganska lika men jag tycker du ska ta och se över din ekonomi, Ă„k till nĂ€rmaste musikaffĂ€r och testa! Gemför kĂ€nslan och ljudet osv. Highway one Ă€r absolut ingen dĂ„lig gitarr men man fĂ„r ju vad man betalar för đ
Magpie Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 Jag gillar verkligen halsen pÄ highway 1 modellen (hw 1 uppgraderades frÄn 2006 och framÄt). Den har stora jumboband och Àr lÀttspelad. DÀremot gillar jag inte mickarna, det stora 70-tals huvudet, samt att kroppen har tunn trÄkig nitrolack. Inte finns den i mina favoritfÀrger heller. Det Àr absolut ingen dÄlig gitarr, men inte i min smak. MÄnga tycker den Àr hur bra som helst. HÀr Àr tvÄ (av mÄnga) trÄdar pÄ fenderforumet dÀr de jÀmför Am standards vs Highway one: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-07-0609:28:53 http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-04-1700:15:44
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.