Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej jag tÀnkte köpa en fender stratocaster och funderar pÄ om en american standard Àr mycket bÀttre Àn en higway one? en higway kostar ju bara hÀlften sÄ mycket sÄ sÀmre mÄste dom ju va men....................Àr det nÄn som har nÄn koll?

Annons
Postat
hej jag tÀnkte köpa en fender stratocaster och funderar pÄ om en american standard Àr mycket bÀttre Àn en higway one? en higway kostar ju bara hÀlften sÄ mycket sÄ sÀmre mÄste dom ju va men....................Àr det nÄn som har nÄn koll?

Det beror helt pÄ hur mycket du kan lÀgga. Jag hade samma funderingar nÀr jag köpte min fender.

Hade i princip bestÀmt mig för en highway och skulle testa den en sista gÄng för att sedan köpa den. DÄ sÄg jag dock lite avsides i musikaffÀren att det stod en Fender American Standard HSS. Detta var ett provex som hade stÄtt framme i affÀren osv sÄ den hade en liten repa pÄ baksidan osv men inga andra defekter. Den var nedsatt runt 3 tusen sÄ jag körde pÄ den istÀllet.

Det fanns nÄgot hos den som jag inte kÀnde hos Highway one versionen. Den Àr nÄgot tyngre, och halsen Àr bra mycket bÀttre och skönare. Men jag vet inte om jag hade köpt den om det inte hade vart för det nedsatta priset.

Dom Àr trots allt ganska lika men jag tycker du ska ta och se över din ekonomi, Äk till nÀrmaste musikaffÀr och testa! Gemför kÀnslan och ljudet osv.

Highway one Ă€r absolut ingen dĂ„lig gitarr men man fĂ„r ju vad man betalar för 😄

Postat

Jag gillar verkligen halsen pÄ highway 1 modellen (hw 1 uppgraderades frÄn 2006 och framÄt).

Den har stora jumboband och Àr lÀttspelad.

DÀremot gillar jag inte mickarna, det stora 70-tals huvudet, samt att kroppen har tunn trÄkig nitrolack.

Inte finns den i mina favoritfÀrger heller. Det Àr absolut ingen dÄlig gitarr, men inte i min smak.

MÄnga tycker den Àr hur bra som helst.

HÀr Àr tvÄ (av mÄnga) trÄdar pÄ fenderforumet dÀr de jÀmför Am standards vs Highway one:

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-07-0609:28:53

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...8-04-1700:15:44

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.