Jump to content
Annons

Tips för er som vill ha promotion =)


Mike_B

Recommended Posts

Hejsan,

Jag har hittat ett bra sätt att få fler besökare på sin hemsida. Man får besökare genom att man byter startsida i sin webläsare så att varje gång man startar får man se någon annons sida. Och ens egen sida syns alltså för andra på samma sätt. Tycker det är väldigt smart faktiskt. Sitter och öppnar explorer hela tiden för att få mer reklam till mig, hehe.

Man får dessutom mer reklam om man värvar andra till detta program. Jag sticker inte under stolen med att jag förstås också vill ha mer besökare på min sida. Så nu försöker jag värva intresserade 😉

Det kostar inget och man kan ju prova ett tag så får man se hur det blir.

Klicka på länken nedan om ni är intresserade 😉

http://www.trafficjam.se/promote.php?user=baggstrom

//Mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Pyramidtrams enligt modell 1A.

Alltid lika härligt när nån reggar sig på ett forum för att "berätta om en skitsmart grej".

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips för att få trafik är att man ger bort något som andra vill ha. Detta kan vara en samplad trummaskin, egengjord plugin, en näve presets till en populär synt eller dylikt. Sedan länkar man sidan på större forum vilket kommer att ge trafik till sidan så att den dyker upp i sökmotorer. Folk som besöker sidan kanske då passar på att kolla in det som finns i övrigt, exempelvis musik, fotografier eller vad det nu är man vill dela med sig av.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Åtminstone jag har hellre 20 besökare, som har tagit sig dit av egen vilja för att dom är intresserade av sånt man gör (låtar), än att jag har 10 000 besökare som tvingas dit av typ adware.... Kanske skulle jag resonera annorlunda om jag t ex sålde korv på nätet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Åtminstone jag har hellre 20 besökare, som har tagit sig dit av egen vilja för att dom är intresserade av sånt man gör (låtar), än att jag har 10 000 besökare som tvingas dit av typ adware.... Kanske skulle jag resonera annorlunda om jag t ex sålde korv på nätet....

word.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj igen 😄

Nej, jag har inte reggat mig för att promota detta, jag har ju varit medlem här sen i somras och prenumererat på tidningen i ett och ett halvt år.

Sen angående bannern där nere så är det ju också så att jag laddar upp min banner så kan den visas där också för andra.

Jag håller med om att de flesta som får upp sidan nog inte bryr sig, fast jag tror ändå att många av dem som har detta är relativt unga och har intresse av musik och förhoppningsvis ett par procent kanske tar en titt på min sida.

Jag har i alla fall 51 views via detta på 4 dagar och jag har normalt inte ens så många på en vecka.

Men jag välkomnar andra tips om hur man promotar sin sida till en stor publik 🙂

Majken: Går man upp i sökmotorerna av att fler går in på sidan?

//Mike

Redigerat av Mike_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Majken: Går man upp i sökmotorerna av att fler går in på sidan?

Du går upp i sökmotorerna av att du länkas från flera platser, gärna stora sådana. Sedan har jag för mig att sökmotorerna registrerar klickningar. Om någon söker på trance mp3 och på beskrivningen av din sida klickar så betyder det att din sida matchar sökningen. Sedan kommer folk så småningom att länka till dig när de hittat din sida om de gillar den.

Exempel:

http://www.eniro.se/query?q=drummachine+sy...at=web&hpp=&ax=

Om någon vill ha en trummaskin gjord i SynthEdit ligger min sida längst upp i google. Inte för att jag kämpat som ett djur och försökt lägga till den i varje sökmotor utan för att jag länkat den på ett fåtal stora sidor vilket spridit länkningarna vidare. Ofta tar det tid i början med att få sidan populär men ser man bara till att erbjuda något som folk vill ha så bör det så småningom bli ganska trafikerat.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...