larsmagnus Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Cubase VST 5.1 PC Allt "hoppar till " vid övergång från en part till nästa. Första tonen i den nya tonen klipps av och låter väldigt mycket kortare än sin längd. Problemen kan uppstå vid väldigt få spår. Går man in i list editor ser alla startvärde osv helt ok ut. Oförklarligt....
Lundin Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 Kolla så det inte ligger en kort not precis innan den som ska spelas..eller ligger dubbelt... eller att en 64:e-del eller liknade ligger kvar i den gamla partens slut
larsmagnus Postat 9 december 2004 Trådstartare Postat 9 december 2004 Det är det jag kollat i list edit... Så vad tusen kan det vara?
Lundin Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 (redigerat) Har du kollat så du inte har en massa automation o grejer..OCH har valt "reset controller at part end" inställd i hmmm..VSTinställningarna...( kommer inte ihåg vad menyn hette..men där du kunde ställa in alla specifika detaljer kring systemet..). Har du mycket controllers som ska resettas vid varje part-slut kan det bli så som du säger...har för mig att jag hade det vid ett par tillfällen innan jag ställde om i programmet. Kan du starta en ny Cubase-session och se om problemet kvarstår? Redigerat 10 december 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.