Jump to content
Annons

cubase 5 omvandling av audio till MIDI


bystmeier

Recommended Posts

Jag är mycket nöjd med Cubase 4 men är klart lockad att köpa C5 efter att ha läst om allt man kan göra med audiospår, dels när det gäller pitchkontrollen av spåret men framför allt den otroligt intressanta lösningen att omvandla spåret till MIDI. Jag är nämligen bättre på att sjunga "instrumentstämmor" än att spela dem och att på det här sättet kunna jobba vokalt även med basgångar och trumbeat är ju oerhört lockande. Men funkar det i verkligheten? Är det någon som har C5 som prövat och som kan rapportera?

dr H P Bystmeier

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är mycket nöjd med Cubase 4 men är klart lockad att köpa C5 efter att ha läst om allt man kan göra med audiospår, dels när det gäller pitchkontrollen av spåret men framför allt den otroligt intressanta lösningen att omvandla spåret till MIDI. Jag är nämligen bättre på att sjunga "instrumentstämmor" än att spela dem och att på det här sättet kunna jobba vokalt även med basgångar och trumbeat är ju oerhört lockande. Men funkar det i verkligheten? Är det någon som har C5 som prövat och som kan rapportera?

dr H P Bystmeier

Funkar väldigt bra och smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Jag är mycket nöjd med Cubase 4 men är klart lockad att köpa C5 efter att ha läst om allt man kan göra med audiospår, dels när det gäller pitchkontrollen av spåret men framför allt den otroligt intressanta lösningen att omvandla spåret till MIDI. Jag är nämligen bättre på att sjunga "instrumentstämmor" än att spela dem och att på det här sättet kunna jobba vokalt även med basgångar och trumbeat är ju oerhört lockande. Men funkar det i verkligheten? Är det någon som har C5 som prövat och som kan rapportera?

dr H P Bystmeier

Jag tänkte precis fråga detta i forumet. Du menar att omvandla ett ljud till midi, så man kan spela upp det ljudet som midi på tangenterna, eller hur? I så fall, hur gör man detta i Cubase. Version 6 då, inte version 5 som du verkar använda....?

....har för mig detta kallas att "sampla ljud till midi" korrekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...