Jump to content
Annons

Hjälp med konstruktion av litet, litet ljudsystem.


viktorsilfver

Recommended Posts

Gott folk!

(är lite osäker på om detta är rätt forum)

Som totalt infantil när det kommer till det tekniska önskar jag lite pointers på en liten, anspråkslös idé jag har.

Jag vaknade tidigt i morse och hörde genom fönstret en vårmorgon: fågelkvitter, motordus, och vindens sus. Det slog mig att jag hade viljat kunna sticka ut en liten mikrofon, typ en mygga, på fönsterbläcket och leda ljudet in i högtalare, fylla hela rummet med dessa ljud. Jag skulle dessutom vilja köra den via något slags DSP-program för att i realtid morpha, filtrera, eller på något sätt manipulera signalen. Idén är ju gammal som kniven, men ambitionen är att samtidigt kunna skapa en slags experimentell engångsmusik.

Förslag på utrustning (mic)? mjukvaror? lite studioteknisk känsla har jag men står blank inför hur det bäst kan lösas i praktiken.

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gott folk!

(är lite osäker på om detta är rätt forum)

Som totalt infantil när det kommer till det tekniska önskar jag lite pointers på en liten, anspråkslös idé jag har.

Jag vaknade tidigt i morse och hörde genom fönstret en vårmorgon: fågelkvitter, motordus, och vindens sus. Det slog mig att jag hade viljat kunna sticka ut en liten mikrofon, typ en mygga, på fönsterbläcket och leda ljudet in i högtalare, fylla hela rummet med dessa ljud. Jag skulle dessutom vilja köra den via något slags DSP-program för att i realtid morpha, filtrera, eller på något sätt manipulera signalen. Idén är ju gammal som kniven, men ambitionen är att samtidigt kunna skapa en slags experimentell engångsmusik.

Förslag på utrustning (mic)? mjukvaror? lite studioteknisk känsla har jag men står blank inför hur det bäst kan lösas i praktiken.

/Viktor

<

Inget nytänk men skysst idé. hade vart kul att höra ideer från folk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du Mac är svaret givet och gratis.. OM generative player

den gör inte det du är ute efter riktigt, men kolla in den iaf.

jag kan inte hitta den på deras site, det verkar som de inte har den uppe för nedladdning längre. Om du vill kan jag kasta upp den på en server.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kör du Mac är svaret givet och gratis.. OM generative player

den gör inte det du är ute efter riktigt, men kolla in den iaf.

jag kan inte hitta den på deras site, det verkar som de inte har den uppe för nedladdning längre. Om du vill kan jag kasta upp den på en server.

Tyvär sitter jag på en förbannad PC, men tack ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...