Jump to content
Annons

Virtual bassist - Hur fungerar det?


Nirpan

Recommended Posts

Annons

Om jag inte kommer ihåg fel, så är VB helt uppbyggd på färdiga riff. Då är det roligare med Broomstick Bass (som innehåller både riff OCH möjlighet att spela själv), någon av Scarbee's basar eller EastWest Hardcore Bass, eftersom man spelar själv där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte kommer ihåg fel, så är VB helt uppbyggd på färdiga riff. Då är det roligare med Broomstick Bass (som innehåller både riff OCH möjlighet att spela själv), någon av Scarbee's basar eller EastWest Hardcore Bass, eftersom man spelar själv där.

Okej! Tack! Det var nästan som jag misstänkte. Ville få det bekräftat :rolleyes:

Kan du rekommendera någon speciell basplugin? Eller är dom du nämnde likartade?

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Tack! Det var nästan som jag misstänkte. Ville få det bekräftat 🙂

Kan du rekommendera någon speciell basplugin? Eller är dom du nämnde likartade?

tack på förhand

Broomstick bass är en riktigt rolig bekantskap. Den säljs bara på Bornemarks hemsida och är löjligt billig. 😆

Scarbee har ruggigt välgjorda samplingsbibliotek, så dem rekommenderar jag mycket starkt. De kräver dock att du har NI Kontakt (de äldre biblioteken går även med HALion), så det följer alltså inte med någon player.

EastWest innehåller några olika modeller basar som håller bra kvalisort (dock inte i klass med Scarbee) och en player ingår också - men just det biblioteket jag nämnde finns inte längre om det inte är någon butik som har det kvar på hyllan. Av de som finns nu, är det såvitt jag förstår, biblioteket Ministry of Rock som innehåller basarna från Hardcore Bass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Broomstick bass är en riktigt rolig bekantskap. Den säljs bara på Bornemarks hemsida och är löjligt billig. 🙂

Scarbee har ruggigt välgjorda samplingsbibliotek, så dem rekommenderar jag mycket starkt. De kräver dock att du har NI Kontakt (de äldre biblioteken går även med HALion), så det följer alltså inte med någon player.

EastWest innehåller några olika modeller basar som håller bra kvalisort (dock inte i klass med Scarbee) och en player ingår också - men just det biblioteket jag nämnde finns inte längre om det inte är någon butik som har det kvar på hyllan. Av de som finns nu, är det såvitt jag förstår, biblioteket Ministry of Rock som innehåller basarna från Hardcore Bass.

+1 på Broomstick Bass här, en bra basplugg med ett löjligt lågt pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...