Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! plckade ner min hemmastudio till repan för att lägga lite tunga guror å plötsligt så funkar inte skiten 😉

har inte haft några problem tidigare men efter flytten så frysr allt ljud i datorn plötsligt låt oss säga var 3:e-5:e minut.

Spelar ingen roll vilket program som spelar upp ljudet (cubase, reason, winamp...)

testat att:

*köra virus/spyware genomgång

*ta bort alla andra ljudkorts drivrutiner som fanns i datorn

*uppgradera drivrutinerna på ljudkortet

*stänga av alla energisparar funktioner

*böja lite lätt i konstruktionen och blåsa i den

*svära högt och ljudligt

*knäcka den med disonanta onda accord fulla med tritonus och andra mörka farligheter

Som ni ser så verkar ingenting hjälpa 🙂

Nån som har en aning om vad mer som kan testas så tveka inte att ta denna chansen att bli min lifesaver

Dator: Grym HP laptop med Texasinstruments firewireport som aldrig jävlats förr

Ljudkort: Konnekt 8 Som också funkat klockrent

(kan det vara så att jag fått superkrafter och det inte e ljudet som fryser utan jag som rör mig snabbt som F"#¤"#N???, ställer den frågan i ett fysik forum istället)

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.