Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena tjena! Det här blir då mitt första inlägg här 😄

Det har nyligen kommit ut ett par nya digitaltrummor som jag har kikat en del på, Roland TD-4K och Alesis USB Pro kit.

Roland TD-4K (4sound.se)

Alesis USB Pro Kit (4sound.se)

Jag kommer att köra dom genom midi såklart till någon bra vstplugg typ ezdrummer.

Funderar på om dom triggar bra ? Någon som har känt på dessa "in reality"?

Hur är möjligheterna att bygga ut med fler pads?

/

Stefan L

Annons
Postat

Det blev ett par Roland TD-4 !

Dom är grymma! Kör ezdrummer och det låter hur bra som helst! Rekommenderas.

Tänkte kanske lägga upp nån video på youtube med lite tester eftersom att jag själv skulle kolla där om jag skulle köpa...

• 2 år senare...
Postat

Är själv lite sugen på ett e-trumset och kanske TD-4. Måste fråga dock, hörs det mycket när man slår på plattorna? Bor i lägenhet och det funkar ju inte om det är extremt störande.

Postat

Det är värre om du har gummiplattorna. Slag på dem kommer att fortplanta sig ner i balkarna och förnimmas som

ett pockande av boende i huset. Om de är känsliga eller ej är en annan sak. Själv hade jag en känlsig granne under uni-years

när jag övade några få timmar om dagen. Slutade med att jag fick bygga en scen i mitt rum för att höja setet en bit ovanför golvet.

Men alla alternativ slår ju ett akustiskt - i alla fall när det kommer till reducerad ljudvolym.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.