Jump to content
Annons

Röde K2 Hjälp


Recommended Posts

Hej, jag har nyligen köpt en Röde K2 av en jag känner OK bra som ochså jobbar på 4 sound!

Han hade testat den bara någon dag innan .. Det var någon mikrofon test han gjorde mellan K2 och Brauner phantom.

Jag kopplade in micken när jag kom hem för att testa den lite för skojs skull!

Efter att jag sjungit M.M i ungefär bara 15 minuter ändrades ljudet helt och soundet började låta JÄTTE burikigt och instängt ocg eftersom jag innan hade lyssnat på den när den lät som vanligt och helt GRYMT bra visste jag att något knasade ..

Jag undrade vad men hade inte tid att testa mer så jag stängde av allting i studion och gick.

Nästa dag skulle jag sjunga lite igen först när jag satt på allt funkade micken som den ska och allt lät skiiit bra! Sen när jag hade spelat in ett tag blev det konstigt igen fast då blev allting jag spelade in 10 gånger högre så jag var tvungen att dra ner gainen skit mycket på pre-ampen!

Så var det inte heller när den var som vanligt. Så blir det ibland och eftersom det är så komemr jag aldrig kunna spela in något seriöst eftersom en inspelning tar sin tid liksom.. Vad kan det vara tror ni ? Om det hjälper har jag dessa grejer: TC electronic 24d, presonus eureka pre-amp, alesis M1 active 520 monitorer, Röde K2. VAD KAN DETTA VARA? Kan micken vara pajj eller vad? :s För det konstiga är att jag praoade 4 dagar innan jag köpte den och då lånade jag hem en Röde K2 från 4 sound butiken och då hände aldrig detta!

Otroligt tacksam för svar! Snälla hjälp mig studio.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är svårt att säga, men det kan tyda på att det är glapp någonstans, kanske i en kabel någonstans på vägen...?

Har du testat med en annan mickabel? Kabel mellan preampen och ljudkortet? Kabeln mellan nätdelen och micen?

Fungerar en annan mic till preampen?

Har du möjlighet att testa micen i någon annans rigg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså precis innan jag köpte K2'an hade jag en sE electronics Z3300A och den fungerade helt perfekt! Och bara någon vecka innan lånade jag ju hem en K2'a för att höra hur den lät osv och då funkade den som den ska. (den jag lånade var en annan K2'a från 4 sound butiken)

Skulle ochså nästan kunna tro att det är något med röret.. Mina sladdar mellan ljudkortet och preampen och preampen till boxen är det inge fel på det vet jag men är lite fundersam över kabeln från boxen till micken! Den är skit trög att få in i micken så den "klickar" jag måste trycka den rätt hårt in i micken för den ska "klicka" !

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...