Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hassnen (oregistrerad)
Postat

Tjena Tjena!

Helt färsk på FL och ja undrar lite saker.

Hur lägger jag in Mp3'or i FL?

Var hittar man typ bakgrunds ambience?

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs när den drar igång) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 🙂 hoppas ni förstår vad ja menar.

Somsagt jag är helt ny på FL så förklara så tydligt som möjligt eftersom jag inte kan några komandon eller liknande överhuvud taget. 😄

Mvh Hassnen

Annons
Postat
Tjena Tjena!

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs när den drar igång) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 😆 hoppas ni förstår vad ja menar.

Somsagt jag är helt ny på FL så förklara så tydligt som möjligt eftersom jag inte kan några komandon eller liknande överhuvud taget. 😱

Mvh Hassnen

Hur du lägger in mp3or? Det är ju bara att dra in dem? Alltså här...

post-14666-1236709935_thumb.jpg

Vad är bakgrunds abmience? 🙂

Hur du skruvar fram ljudet? njaaa, svårt att bara säga sådär rakt ut, men fråga någon som är mer rattkunnig än mig hehe.

Annars har du ju youtube osv! 🙂

Postat
Tjena Tjena!

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs när den drar igång) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 🙂 hoppas ni förstår vad ja menar.

Somsagt jag är helt ny på FL så förklara så tydligt som möjligt eftersom jag inte kan några komandon eller liknande överhuvud taget. 😛

Mvh Hassnen

Channel, Add audio clip. Sedan på channel settings använd mappen för att hitta var mp3 filen finns.

Angående ljudet så finns det mängder av VST.or som säkert har någonting liknande.

Jag provade lekte lite snabbt och fick till det här.

Basen påminde kanske lite om det på youtuben... fast beror väll på hur petig man är.

Använde orginal synten i nexus.

Hassnen (oregistrerad)
Postat

De där lät ju jävligt likt måste jag säga.

Du skulle inte kunna slänga in en skärmdump på vilka inställningar du körde me så ja kan se hur ja ska göra.

Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S

Mvh Jens

Postat (redigerat)
De där lät ju jävligt likt måste jag säga.

Du skulle inte kunna slänga in en skärmdump på vilka inställningar du körde me så ja kan se hur ja ska göra.

Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S

Mvh Jens

Jag hade inga inställningar direkt. Jag använde Nexus rakt av. Jag har inte ens skruvat på ljudet av synten förutom en compressor så att ljudet fick rätt volym.

Gjorde allt på 10 minuter högst

Nexus är en virtuell synt, en plug in så att säga som går att köpa. Om du googlar lite så ser du att det finns tusentals gratis vst som du kan infoga i fl studio

Redigerat av Lonian
Hassnen (oregistrerad)
Postat

Kan man länka Nexus med FL? Kan man alltså exportera ljudet eller liknande från Nexus till Fl och isf hur gör man de?

Mvh Jens

Hassnen (oregistrerad)
Postat

de där lät ju riktigt schysst.. men kan någon snälla förklara hur man gör? (Obs. Väldigt väldigt idiotsäkert så jag förstår) 😆

Postat
de där lät ju riktigt schysst.. men kan någon snälla förklara hur man gör? (Obs. Väldigt väldigt idiotsäkert så jag förstår) 😲

Men om du har msn så kan du ju bara pma din mail så addar jag dig och skickar flp:n! 🙂

Postat

Hur man gör musik? Man lär sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen..

Om och om igen, på den vägen kommer du lära dig mycket matnyttiga saker..

Det finns inget snabbt sätt att bli duktig på att göra musik, dels måste du lära dig programmet, dels måste du

experimentera dig fram för att se vad som låter bra och mindre bra..

Lycka till 😲

Postat
Kan man länka Nexus med FL? Kan man alltså exportera ljudet eller liknande från Nexus till Fl och isf hur gör man de?

Mvh Jens

JA Du addar Nexus som en VST dvs en virtuell synt i fl studio, kommer dyka upp precis som de inbyggda syntarna i fl och du kan använda den i pianorollen osv.

Channel settings -> add one -> More

Postat
Hur man gör musik? Man lär sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen..

Om och om igen, på den vägen kommer du lära dig mycket matnyttiga saker..

Det finns inget snabbt sätt att bli duktig på att göra musik, dels måste du lära dig programmet, dels måste du

experimentera dig fram för att se vad som låter bra och mindre bra..

Lycka till 🙂

Just därför tänkte jag vara så snäll som jag alltid är och skicka flp:n så får han se hur jag gått tillväga och sen därifrån kan han väl trixa lite med ljudet 🙂

Och såklart så hoppas jag han lär sig något av det lilla jag skruvat på och inte snor allt rakt av och bara bygger vidare 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.