Jump to content
Annons

Tvärstopp i Adobe Audition 2


LejonLeo

Recommended Posts

Det började knastra och spraka om ljudet när jag la på en del effekter på en gammal låt jag tänkte mixa om i Adobe Audition 2. Jag gick in i Audio Hardwere Setup och såg att den var inställd på "Audition Windows Sound" som audio driver. Jag vet inte vad detta innebär, men mitt ljudkort heter Frontier Wawecenter PCI och när jag ställde in det på den istället så låste sig hela datorn när jag försökte spela låten. Efter omstart testade jag både 24 och 16 bit. Samma sak. Hela datorn fryser fast. Av någon konstig anledning hoppar den hela tiden tillbaka till 48000Hz fastän jag trycker på 44.1kHz. Jag har en Minprint TRIO som är satt som slave till Wawecenter PCI via optisk kabel. Kan detta bero på att jag spela in låten för längesedan med Cool Edit Pro 1.0? Känns underligt att man inte kan använda sitt ljudkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Det började knastra och spraka om ljudet när jag la på en del effekter på en gammal låt jag tänkte mixa om i Adobe Audition 2. Jag gick in i Audio Hardwere Setup och såg att den var inställd på "Audition Windows Sound" som audio driver. Jag vet inte vad detta innebär, men mitt ljudkort heter Frontier Wawecenter PCI och när jag ställde in det på den istället så låste sig hela datorn när jag försökte spela låten. Efter omstart testade jag både 24 och 16 bit. Samma sak. Hela datorn fryser fast. Av någon konstig anledning hoppar den hela tiden tillbaka till 48000Hz fastän jag trycker på 44.1kHz. Jag har en Minprint TRIO som är satt som slave till Wawecenter PCI via optisk kabel. Kan detta bero på att jag spela in låten för längesedan med Cool Edit Pro 1.0? Känns underligt att man inte kan använda sitt ljudkort...

Audition Windows Sound är Auditions version av ASIO4ALL, dvs en drivrutin som funkar mot så gott som alla ljudkort som saknar asio-drivrutiner. Har du asios till ditt ljudkort så kör på dom.

Att den ställer sig på 48khz kan bero på att sessionen kanske är det?

jag har dålig koll på Mindprint TRIOn så jag vet inte om den kan ha med det att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...