Guest dannepop Posted December 1, 2004 Share Posted December 1, 2004 Är det någon här som bytt upp sig när det gäller den interna HD:n i PowerBook Titanium? Såg att det finns interna Hitachi 7200 rpm med 8meg cache för 1700:- Min fråga är då: -Är det svårt att ta bort den gamla och sätta in den nya? Det måste väl funka om man gör en backup på den man har på en extern HD? Kommer den nya med ett system installerat eller måste man ha ett sådant att starta från på sin externa eller man kanske kan boota upp från system installerar CD för att sedan installera på den nya HD:n direkt. All info är mycket välkommen! Danne/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eraezer Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 Hej jag bytte hdd i min pb titanium för ett litet tag sen och det var väldigt lätt. fast man behöver torx av en storlek som inte är riktigt standard i sverige verkar det som :-/ här hittar du bra bilder och förklaringar till apple's bärbara: http://www.pbfixit.com/Guide/ jag köpte ett kit med bits på clas ohlson (ett som kostade 119kr) och det har används flitigt det går att använda små skruvmejslar för att få grep i torxen, men det är lättast om du har rätt från början. hårddiskar man köper i dag används på många olika sätt och därför finns det inte något förinstallerat os på dom. du kan ju t.ex. ta en hdd från en pc och stoppa in i en mac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts