Jump to content
Annons

Flickan i mitt liv? Godkänt?


Nemthon

Recommended Posts

När vi möts,

ska jag skämta med dig tills du skrattar,

hålla din hand och ta dig till ett café

Du är flickan i mitt liv,

när jag vaknar upp är detta ingen dröm!

utan du står bakom mig och ler.

Är det bra, vill få tips hur man kan skriva en bra kärleksång har noll koll, min första text som ännu inte är färdig.

OBS:

Dance/Techno

Redigerat av Nemthon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ni får gärna svara vad jag ska göra bättre 😎

Är ingen textförfattare men när jag läser det rakt uppåner så är det ju fruktansvärt corny. Kanske det ska vara det. Som en Per Gessle text ungefär.

Sen finns det ibland som sånt här fungerar i ett sammanhang. Om låten och sångaren är övertygande nog så kan nog det mesta fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Är ingen textförfattare men när jag läser det rakt uppåner så är det ju fruktansvärt corny. Kanske det ska vara det. Som en Per Gessle text ungefär.

Sen finns det ibland som sånt här fungerar i ett sammanhang. Om låten och sångaren är övertygande nog så kan nog det mesta fungera.

Jo det stämmer, ska vara lite som Camila - Basshunter ELLER Johan Badh VI TVÅ tänkte om vers/ref kunde stylas till.

Det ska vara en Technolåt. Snarare fjortisdunk som alla kallar det -.-

Redigerat av Nemthon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det stämmer, ska vara lite som Camila - Basshunter ELLER Johan Badh VI TVÅ tänkte om vers/ref kunde stylas till.

Det ska vara en Technolåt. Snarare fjortisdunk som alla kallar det -.-

Jo då funkar ju texten. Lyssnade just på Basshunter's låt och tyckte den var hemsk. Banal på alla plan och utan någon eftertanke. Om detta är musiken du tänkt skapa så fine. Din text är lätt i nivå med Basshunter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då funkar ju texten. Lyssnade just på Basshunter's låt och tyckte den var hemsk. Banal på alla plan och utan någon eftertanke. Om detta är musiken du tänkt skapa så fine. Din text är lätt i nivå med Basshunter.

Haha, okej inte exakt Basshunter 😎 Men nästan, som jag brukar säga, härma andra njae, då får du ingen bra credit, göra eget Yes Box.

Men hur ska jag fortsätta? Ska jag köra första meningen igen, och sen något nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur ska jag fortsätta? Ska jag köra första meningen igen, och sen något nytt?

Om det är fjortisdunk du är ute efter så har du nog rätt mycket marginal att göra hur du vill. Kör första meningen igen, hela första stycket igen, nånting. Eller bara rakt på refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Text är svårt alltså, iaf för mig 😄

Men mitt tips är kanske att göra texten mer personlig, ha med symbolik, försök göra texten lite ovanlig och inte skriva allt rakt upp och ner.

Kanske vända lite på meningar och ord. Rader som öppnar upp för mer tolkningar. För mig är det viktigt att texten är en känsla, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...