Jump to content
Annons

Stäng Acrobat Reader först!


debatt

Recommended Posts

God natt!

Jag får alltid när jag ska stänga av datorn ett meddelande: "Ett fel uppstod. Acrobat är öppen, stäng ner denna först!". Nåt liknande uppkommer också om jag ska använda Acrobat Reader överhuvudtaget - då står det alltså att det redan är öppet.

Blir märkbart när man ska öppna manualer och läsa dem t.ex., vilket ju kan vara bra om man ska köpa en ny hårdvara och vill veta vad den mäktar med innan.

Så... vafalls? Hur kommer det sig? Åtgärd?

😏

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1,) Har du testat avinstallera och ominstallera Acrobat Reader?

2,) Kolla så att det inte ligger något i autostart mappen i programmenyn. Jag har en genväg som heter. Acrobat Reader Speed launch. Ta flytta genvägen ut ur mappen och testa om du har kvar problemet efter en omstart av datorn.

3,) Om du vill kolla ännu krångligare väg i registereditorn, kan du se vad datorn startar för processer under en uppstart av windows.

Tryck Start -> Kör -> skriv: regedit, tryck Ok.

Sök upp mappen.

HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run

Om du hittar en fil med ett värde som har en sökväg till Acrobat. Testa att ta bort den. start om datorn och kolla om du har kvar problemet.

Detta är min 3 små tips.

PS.

Jag burkar kolla i Run mappen efter varje installation och se om det är någon jag inte vill skall starta upp under uppstart av windows för att minska antalet aktiva processer i datorn. Java update, Quicktime, Winampa och antivirus update är sökvägar jag brukar ta bort. De startar ju ändå när man startar programmen manuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...