Jump to content
Annons

Brus bakom disten pÄ boss gt-8


MrMentrish

Recommended Posts

SÄg en liknande titel förut hÀr i forumet men nu nÀr jag behöver lÀsa den verkar den vara borta! hmm... Men men..

Problemet jag har Àr att nÀr jag sitter och pillar med disten och diverse ljud pÄ min boss gt-8 blir det som ett lÄgt brus i bakgrunden typ nÀr man spelar solon..

NÄgon med samma problem? Vad beror det pÄ?

//Tom

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
SÄg en liknande titel förut hÀr i forumet men nu nÀr jag behöver lÀsa den verkar den vara borta! hmm... Men men..

Problemet jag har Àr att nÀr jag sitter och pillar med disten och diverse ljud pÄ min boss gt-8 blir det som ett lÄgt brus i bakgrunden typ nÀr man spelar solon..

NÄgon med samma problem? Vad beror det pÄ?

//Tom

Vad exakt Àr din utrustning? SÄ blir det enklare att lokalisera problemet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad exakt Àr din utrustning? SÄ blir det enklare att lokalisera problemet.

Min utrustning Àr en peavey bandit 112 (bossen Àr kopplad till effects return) och en epiphone les paul med seymour duncan allnico II pro mickar..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tar bort brus 😄

Att spela elgitarr med distortion utan noisegate Àr att be om brus. Leta reda pÄ gejten. MÄste finnas en i GT-8an. För det Àr vÀl en sÄn dÀr multieffekt?

Rent konkret funkar en noisegate sÄ att den blockerar ljudsignaler som ligger under den ljudnivÄ som du stÀller in. Mao kan man sÀga att den gör att det blir tyst nÀr du inte spelar

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tar bort brus 🙂

Att spela elgitarr med distortion utan noisegate Àr att be om brus. Leta reda pÄ gejten. MÄste finnas en i GT-8an. För det Àr vÀl en sÄn dÀr multieffekt?

Rent konkret funkar en noisegate sÄ att den blockerar ljudsignaler som ligger under den ljudnivÄ som du stÀller in. Mao kan man sÀga att den gör att det blir tyst nÀr du inte spelar

Har pÄ de men de försvinner inte ÀndÄ :S

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...