Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ Allihopa :rolleyes:

Denna eftermiddag fick jag prova pÄ en kompis Dj utrustning och fastnade direkt.

Han körde med CD/MP3 spelare och inte vinyl, och det Àr samma jag skulle vilja ha.

Hans utrustning lÄg pÄ cirka 25.000:- om jag hörde rÀtt, men riktigt sÄ mycket har jag inte tÀnkt dÄ jag inte Àr sÄ gammal. ^^

Jag vill alltsÄ ha 2 stycken CD spelare som jag kan beatmatcha med och en mixer dÀr jag har EQ (low,mid och high) pÄ bÄde CD1 och 2.

NÄgon effekt, som phaser eller flanger eller dyl. vore inte helt fel det heller.

DÄ jag inte Àr sÄ gammal eller rik sÄ hade jag inte tÀnkt och lÀgga ut mer Àn 4-5000.

Innan jag skrev denna trÄden sÄ kollade jag igenom ungefÀr 7 sidor i forumet för och se om nÄgon letade efter samma sak som jag, men tyckte inte riktigt jag hittade rÀtt. De mesta var antingen för vinyl eller via dator, och det Àr som sagt inte det jag Àr ute efter.

Vore tacksam för er hjĂ€lp 😆

Annons
Postat

Kolla hÀr:

http://www.thomann.de/se/dj_komplett_set.html

Jag kan inte mycket om sĂ„nt lĂ€ngre, det var mĂ„nga Ă„r sedan jag stod i nĂ„t DJ-bĂ„s, men jag hittade iallafall lĂ€nken! 🙁

Om du vill köra mp3-filer frÄn datorn sÄ finns det ju controllers som bara styr ett program i datorn, en sÄn och ett bra musikljudkort skulle jag nog satsa pÄ om jag började DJ'a igen. Denon DN-HD2500 verkar bra, med en inbyggd hÄrddisk pÄ 40 gb behöver man inte slÀpa med sig datorn pÄ spelningar. Det rÀcker med controllern och en mixer, men den ligger ju lite över din budget.

Postat
Kolla hÀr:

http://www.thomann.de/se/dj_komplett_set.html

Jag kan inte mycket om sĂ„nt lĂ€ngre, det var mĂ„nga Ă„r sedan jag stod i nĂ„t DJ-bĂ„s, men jag hittade iallafall lĂ€nken! 🙁

Om du vill köra mp3-filer frÄn datorn sÄ finns det ju controllers som bara styr ett program i datorn, en sÄn och ett bra musikljudkort skulle jag nog satsa pÄ om jag började DJ'a igen. Denon DN-HD2500 verkar bra, med en inbyggd hÄrddisk pÄ 40 gb behöver man inte slÀpa med sig datorn pÄ spelningar. Det rÀcker med controllern och en mixer, men den ligger ju lite över din budget.

tack för sidan 🙂 hittade nĂ„gra fina alternativ.

DĂ„ jag hĂ„ller pĂ„ och göra musik pĂ„ datorn, och har gjort det i nĂ„gra Ă„r Ă€r jag lite sugen pĂ„ att köra lite mer "classic" med CD skivor, nĂ„gon nytta vill man ju ha med sina cd-skivor 🙂

Men som sagt 🙂 DĂ€r har vi nĂ„gra alternativ som passar in, jag skulle gĂ€rna vilja ha nĂ„gra andra och jĂ€mföra men tack sĂ„ mycket 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

helt rĂ€tt att köra cd 😆 , e inte kul med folk som lirar med datorn 😛

Jag skulle föreslÄ att kika pÄ begagnatmarknaden, e mÄnga som köper pÄ sig grejor och tappar intresset snabbt. SÄ det gÄr att fÄ tag pÄ mycket frÀscha spelare för en schysst peng dÀr. Kika pÄ www.vendolin.se eller blocket.

Men kom ihÄg att dom helst inte ska vara spelade ute pÄ klubb eller liknande, det sliter hÄrt pÄ grejorna.

Lycka till med liret!

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
HallĂ„ Allihopa 🙂

Denna eftermiddag fick jag prova pÄ en kompis Dj utrustning och fastnade direkt.

Han körde med CD/MP3 spelare och inte vinyl, och det Àr samma jag skulle vilja ha.

Hans utrustning lÄg pÄ cirka 25.000:- om jag hörde rÀtt, men riktigt sÄ mycket har jag inte tÀnkt dÄ jag inte Àr sÄ gammal. ^^

Jag vill alltsÄ ha 2 stycken CD spelare som jag kan beatmatcha med och en mixer dÀr jag har EQ (low,mid och high) pÄ bÄde CD1 och 2.

NÄgon effekt, som phaser eller flanger eller dyl. vore inte helt fel det heller.

DÄ jag inte Àr sÄ gammal eller rik sÄ hade jag inte tÀnkt och lÀgga ut mer Àn 4-5000.

Innan jag skrev denna trÄden sÄ kollade jag igenom ungefÀr 7 sidor i forumet för och se om nÄgon letade efter samma sak som jag, men tyckte inte riktigt jag hittade rÀtt. De mesta var antingen för vinyl eller via dator, och det Àr som sagt inte det jag Àr ute efter.

Vore tacksam för er hjĂ€lp 🙂

Hej, det finns ett CD-spelar kit frÄn Gemini som kallas CDM 3600 det Àr skit bra nybörjar paket dÀr fÄr man 2 CD spelare och Mixer ligger pÄ 3250 kr --> http://www.thomann.de/se/gemini_cdm_3600.htm <--

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.