Jump to content
Annons

Marshall Lead 12


sounden

Recommended Posts

Hej!

Det var ett tag sedan jag startade en tråd här på forumet, men måste bara rekommendera denna förstärkare!!

Det hela började egentligen med att min farsa fyndade denna förstärkare på någon second hand butik för 150kr.

Han hade väll inga direkta förhoppningar om den.. men blev väldigt väldigt positivt överraskad när han kopplade

in den hemma. Att tillägga är att han har ett antal vintage fender-förstärkare ifrån 60-70 talet i sitt stall att jämföra med.

Han googlade lite på den och märkte då att den hade fått goda betyg på ex. harmony central och dyl..

Själv provade jag den också och blev helt såld..

Den låter väldigt snyggt i disten och varmt, lite som en ibanez ts-9 eller 808.. dessa ligger ju på 1500-2500kr idag..

å då får du ju bara pedalen...

Dessa små bestar tillverkades mellan 1985-1991 och gick under modell 5005, de var på hela 12watt 😛

mer info om lead 12

Själv fick jag tag på en för 600kr inkl frakt på blocket.. och den låter minst lika bra!

Dessa är väldigt välbyggda och perfekta i lägenheten..

spelade in en liten snutt som ni kan få lyssna på här.. (helt rent, inget eq,comp eller nått i daw)

inspelad i garderoben.. hehe

** Ljudexempel - marshall lead 12

Trillar ni på en Marshall Lead 12 så köp den!

//S

post-1639-1235331496_thumb.jpg

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...