Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yo!

är på gång att inhandla en preamp för runt 5-6000:-

länge låg focusrite i fokus, twintrak/trakmaster pro eller Voicemaster pro.. men sen läste jag en hel del dynga om dessa.

Så gör man rätt i att köpa en helt ren preamp utan lullull för dessa pengar och sedan processa i datorn eller är en channelstrip "the way to go" ?

Det jag kan känna rent spontant är ju att en lätt kompressor innan ljudkortet skulle underlätta eventuell dist på vissa tagningar, när man skriker för full hals i vissa partier.

Och även den fina monitor-sektionen på Twintrak och VMP där jag kan smälla in ett reverb på sången utan att det går in på inspelningen så att säga.

Vad är era tankar ?

Annons
Postat
Yo!

är på gång att inhandla en preamp för runt 5-6000:-

länge låg focusrite i fokus, twintrak/trakmaster pro eller Voicemaster pro.. men sen läste jag en hel del dynga om dessa.

Så gör man rätt i att köpa en helt ren preamp utan lullull för dessa pengar och sedan processa i datorn eller är en channelstrip "the way to go" ?

Det jag kan känna rent spontant är ju att en lätt kompressor innan ljudkortet skulle underlätta eventuell dist på vissa tagningar, när man skriker för full hals i vissa partier.

Och även den fina monitor-sektionen på Twintrak och VMP där jag kan smälla in ett reverb på sången utan att det går in på inspelningen så att säga.

Vad är era tankar ?

Hej

Jag skulle satsa på att köpa en preamp utan extra funktioner och köpa separat kompressor och EQ och därmed få mer flexibilitet.

Jag kan varmt rekommendera:

http://www.gracedesign.com/products/m101/m101.htm

MVH Staffan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.