Freko Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 Yo! är på gång att inhandla en preamp för runt 5-6000:- länge låg focusrite i fokus, twintrak/trakmaster pro eller Voicemaster pro.. men sen läste jag en hel del dynga om dessa. Så gör man rätt i att köpa en helt ren preamp utan lullull för dessa pengar och sedan processa i datorn eller är en channelstrip "the way to go" ? Det jag kan känna rent spontant är ju att en lätt kompressor innan ljudkortet skulle underlätta eventuell dist på vissa tagningar, när man skriker för full hals i vissa partier. Och även den fina monitor-sektionen på Twintrak och VMP där jag kan smälla in ett reverb på sången utan att det går in på inspelningen så att säga. Vad är era tankar ?
Directsound Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 Yo! är på gång att inhandla en preamp för runt 5-6000:- länge låg focusrite i fokus, twintrak/trakmaster pro eller Voicemaster pro.. men sen läste jag en hel del dynga om dessa. Så gör man rätt i att köpa en helt ren preamp utan lullull för dessa pengar och sedan processa i datorn eller är en channelstrip "the way to go" ? Det jag kan känna rent spontant är ju att en lätt kompressor innan ljudkortet skulle underlätta eventuell dist på vissa tagningar, när man skriker för full hals i vissa partier. Och även den fina monitor-sektionen på Twintrak och VMP där jag kan smälla in ett reverb på sången utan att det går in på inspelningen så att säga. Vad är era tankar ? Hej Jag skulle satsa på att köpa en preamp utan extra funktioner och köpa separat kompressor och EQ och därmed få mer flexibilitet. Jag kan varmt rekommendera: http://www.gracedesign.com/products/m101/m101.htm MVH Staffan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.