Jump to content
Annons

Tips om Sample Packs som kan kan köpa?


John89

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 1 månad senare...

Vengeances olika ljudbibliotek och sample CDs borde täcka dina behov relativt bra om det är trummor/baskaggar/osv. samt one-shots du är ute efter. Vengeance Essential House 1 och 2 har det mesta för house/electro. Vengeance Essential Club Sounds 3 (det enda i serien jag har testat) är lite hårdare och mer electroinfluerat, i mitt tycke låter dessutom lite mer kommersiellt. Om du även vill ha minimala och mer experimentella ljud så kan jag varmt rekomendera Vengeance minimal House 1 och 2. De har också rättså nyligen släppt Future House som känns mer electro house än de andra utifrån ljudklippen på deras hemsida.

Utöver Vengeances olika alternativ vill jag slå ett slag för Thomas Pentons Essential Series (hela biblioteket, tror det heter Complete Essential Series). Där finns allt och lite till och det är inte heller så bearbetat (kompressorer främst) som grejerna från Vengeance.

Hoppas det hjälpte lite.

/Max

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bump!

Efter att ha läst om det här på studio så lyssnade jag på Loopmasters 2020 Vision Deep Tech House and Techno och bestämde mig för att köpa det (runt 450 spänn). Till skillnad från det jag tidigare hört av Loopmasters som ofta varit väl tunnt så tyckte jag att denna sample pack var ritkigt bra och relativt billig dessutom. Det är kanske inget särskilt revolutionerande men samtidigt mer av det goda om man inte tycker att det man redan har täcker ens behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Även om det med Xfer finns en viss risk att allt snart låter väldigt mycket deadmau5, det gör det kanske redan iofs, så är det ett otroligt bra ljudbibliotek. Värt var enda krona enligt mig.

Redigerat av casen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...