godivaex Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Hej, Köpte ett EDIROL UA-25EX och då följde Project5 och Sonar 6 LE med gratis och jag undrar vilket jag ska använda mig av? Som jag fattat det så är båda programmen sequensers? Jag har inte använt mig sequenserprogram på typ 6 år och senast då Cubase så jag måste börja från scratch.... Någon som vet? 😆
DieHard (oregistrerad) Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Mmm ska jag köpa Via tvättmedel idag när jag går och handlar eller Grumme tvättmedel?
godivaex Postat 16 februari 2009 Trådstartare Postat 16 februari 2009 Wow, tack! Det här verkar ju vara ett bra och trevligt forum....
Demonproducenten Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 det är ju bara att testa eftersom du har tillgång till bägge
godivaex Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Själva syftet med frågan var att slippa lära sig TVÅ program innan jag kommer igång med själva inspelningen... Men tack och hej! Moderator kan stänga tråden.
Vallhagen Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Mmm ska jag köpa Via tvättmedel idag när jag går och handlar eller Grumme tvättmedel? Jadu, Diehard. Om du inte känner skillnaden, därför att det är första gången du ska köra en tvättmaskin, så kanske du FRÅGAR nån som vet innan du provar bägge. Kanske på ett forum där kunskapen om skillnaden säkert finns. Jag ber dig skippa arrogansen; frågan är vettig och inte omotiverad.
Vallhagen Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Hej, Köpte ett EDIROL UA-25EX och då följde Project5 och Sonar 6 LE med gratis och jag undrar vilket jag ska använda mig av? Som jag fattat det så är båda programmen sequensers? Jag har inte använt mig sequenserprogram på typ 6 år och senast då Cubase så jag måste börja från scratch.... Någon som vet? 🙂 Jag kör både Sonar och Project5. Båda programmen kan fixa det mesta, men har sina skillnader. Jag ser Sonar som huvudprogram, och Project5 som kreativt verktyg. Om man vill skissa idéer och lattja fram beats o jobba med loopar, så är det P5 som gäller. Om du däremot hellre jobbar "traditionellt" från start till stopp med sång o gitarrpålägg, så är Sonar det "mer rätta" valet. Båda programmen är lättanvända o intuitiva, men P5 slår nog nånsorts rekord i användarvänlighet; jag fick det att rulla och låta på fem minuter efter uppackning. tjing
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jadu, Diehard. Om du inte känner skillnaden, därför att det är första gången du ska köra en tvättmaskin, så kanske du FRÅGAR nån som vet innan du provar bägge. Kanske på ett forum där kunskapen om skillnaden säkert finns. Jag ber dig skippa arrogansen; frågan är vettig och inte omotiverad. Mmm jag får två gratisprogram och går då in och frågar vilken jag ska använda? mmm ja det är en verkligt vettig fråga. Visst det kan man ju alltid hävda och stå en fritt att göra det. 😆 Ska komma ihåg det och nita det här vid skärmen. Tack så mycket för att du upplyste mig, Ballhagen. 🙂
godivaex Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Jag kör både Sonar och Project5. Båda programmen kan fixa det mesta, men har sina skillnader. Jag ser Sonar som huvudprogram, och Project5 som kreativt verktyg. Om man vill skissa idéer och lattja fram beats o jobba med loopar, så är det P5 som gäller. Om du däremot hellre jobbar "traditionellt" från start till stopp med sång o gitarrpålägg, så är Sonar det "mer rätta" valet. Båda programmen är lättanvända o intuitiva, men P5 slår nog nånsorts rekord i användarvänlighet; jag fick det att rulla och låta på fem minuter efter uppackning. tjing Hej, och tack för svar! Jag kör på Sonar då och testar P5 när jag får mer tid. Tack!
godivaex Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Mmm jag får två gratisprogram och går då in och frågar vilken jag ska använda? mmm ja det är en verkligt vettig fråga. Visst det kan man ju alltid hävda och stå en fritt att göra det. 😆 Ska komma ihåg det och nita det här vid skärmen. Tack så mycket för att du upplyste mig, Ballhagen. 😐 DieHard: Du menar alltså att du själv inte skulle försöka ta reda på vilket av programmen som det är smartast att börja lägga tid på? Jo, tjena!
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 DieHard: Du menar alltså att du själv inte skulle försöka ta reda på vilket av programmen som det är smartast att börja lägga tid på? Jo, tjena! Smartheten sitter inte i två likvärdiga program. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.