fabian Postat 16 februari 2009 Dela Postat 16 februari 2009 Hej Jag skriver just nu ett klassiskt stycke och det blir väldigt många spår och väldigt många toner. När jag markerar alla event och öppnar Piano rollen så ser jag ju alla miditoner längs med timelinen men tonerna är ju färgade efter velocetyn. Här hade det varit väldigt käckt om tonerna kunde få samma färg som spåret eftersom jag då lättare kan ändra om i tonerna när jag ser vilka toner som tillhör vilket instrument. Finns det en sådan inställning någonstans mån tro? Tack mvh Fabian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 februari 2009 Dela Postat 16 februari 2009 (redigerat) Jodå. View > Region colors 😆 EDIT: Ja, då blir dom inte färgade efter spåret utan efter regionen förstås... men det råder du bot på genom att markera alla regioner i arrange och välja Region > Channel Strip/Instrument Color to Regions (alt shift c) först. Redigerat 16 februari 2009 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fabian Postat 16 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2009 Hehe Va fånigt enkelt. Sparade mig 30 minuters manualläsning:) Är väldigt tacksam för detta forum och för ditt svar Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 16 februari 2009 Dela Postat 16 februari 2009 Region colors-funktionen kommer till sin rätt när man markerar flera regions, på olika spår, samtidigt som man har en länkad pianoeditor uppe:) fast det vet du kanske redan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fabian Postat 16 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2009 Japp o de blev väldigt mycke enklare o skilja på tonerna nu:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finito Postat 17 februari 2009 Dela Postat 17 februari 2009 Japp o de blev väldigt mycke enklare o skilja på tonerna nu:) Hadde samma fråga! OJOJ vad detta underlättar mitt arbete! Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.