Jump to content
Annons

Skapa DJ-konvolut


Jaxon

Recommended Posts

Sitter i brännarprogrammet Toast på min mac och vill skiva ut funktionella låt-listor för att stoppa i min case. Någon som, på ett snabbt och smidigt sätt, har lyckats med detta? Eller finns det andra program på en mac som löser detta smidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sitter i brännarprogrammet Toast på min mac och vill skiva ut funktionella låt-listor för att stoppa i min case. Någon som, på ett snabbt och smidigt sätt, har lyckats med detta? Eller finns det andra program på en mac som löser detta smidigt?
Ja det har jag också försökt med i Toast tills jag insåg att det endast finns det fantastiskt crappiga extraprogrammet Disc Cover (i programmappen) som tyvärr inte duger till nånting alls. Numera gör jag playlists i iTunes för alla skivor jag bränner (och döper till nåt sexigt i stil med Electro House Vol. 1). Efter bränning väljer jag Skriv ut från Arkiv-menyn. Där får man några alternativ för hur det ska se ut. Jag brukar även välja alternativet att spara som PDF i en särskilt mapp kallad "Utbränt" där alla listor ligger, om alla playlists i iTunes skulle försvinna eller så. Funkar skitbra för mig och jag blev personligen helt överlycklig när jag upptäckte den funktionen i iTunes. 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har jag också försökt med i Toast tills jag insåg att det endast finns det fantastiskt crappiga extraprogrammet Disc Cover (i programmappen) som tyvärr inte duger till nånting alls. Numera gör jag playlists i iTunes för alla skivor jag bränner (och döper till nåt sexigt i stil med Electro House Vol. 1). Efter bränning väljer jag Skriv ut från Arkiv-menyn. Där får man några alternativ för hur det ska se ut. Jag brukar även välja alternativet att spara som PDF i en särskilt mapp kallad "Utbränt" där alla listor ligger, om alla playlists i iTunes skulle försvinna eller så. Funkar skitbra för mig och jag blev personligen helt överlycklig när jag upptäckte den funktionen i iTunes. 😛

Grymt bra tips, gillar enkla lösningar. Några frågor som uppkommer. Väljer du att spara de låtar som du bränner i Itunes-arkivet eller gör du dem som endast länkar? Tillslut blir det många spellistor, kan man arkivera? Hittar heller inte alternativet att spara som pdf istället för att skriva ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra tips, gillar enkla lösningar. Några frågor som uppkommer. Väljer du att spara de låtar som du bränner i Itunes-arkivet eller gör du dem som endast länkar? Tillslut blir det många spellistor, kan man arkivera? Hittar heller inte alternativet att spara som pdf istället för att skriva ut?

Kolla om det går att välja PDF Writer som Skrivare när du skriver ut 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra tips, gillar enkla lösningar. Några frågor som uppkommer. Väljer du att spara de låtar som du bränner i Itunes-arkivet eller gör du dem som endast länkar? Tillslut blir det många spellistor, kan man arkivera?
Jag använder inte alternativet "ordna iTunes-mappen" utan har en egen mapp som heter Mp3, om det var det du menade? Jag använder enbart iTunes till min musik, så jag har hela mitt bibliotek där. Visst blir det många playlists till slut, men har man döpt dem alla korrekt så bör det inte bli svårt att hantera dem. Även i iTunes har jag förresten en mapp som heter Utbränt, under vilken alla playlists ligger för att skilja dem från övriga, vanliga playlists.
Hittar heller inte alternativet att spara som pdf istället för att skriva ut?
När du har valt layout för omslaget och klickar Skriv ut så får du välja skrivare osv. Nere till vänster finns en knapp som heter PDF. Välj helt enkelt Spara som PDF. Det dumma här är dock att iTunes inte själv skriver filnamnet enligt vad playlisten heter i rutan som kommer upp, men man kan ju inte få allt! 😏 Om du inte vill skriva ut på skrivare så är det bara att välja Avbryt. Grymt bra att man kan skriva till PDF och vanlig skrivare i samma fönster! Redigerat av SFxtc
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...