Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Jag är på jag efter en dual mic-pre och undrar ifall nån jämfört de båda. 😛 Vintage Design DMP AMS Neve 1073 DPA
MickeW Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Nej tyvärr men eftersom ingen skrivit något ännu så tänkte jag ge mina synpunkter på Vintage Design DMP. Jag tror det är mycket få människor som skulle bli besviken på denna preamp. Den har i mitt tycke ett klassiskt "mörkt" ljud som gör mixarna lättlyssnade och intressanta eftersom man slipper jobbiga 2,5 kHz-frekvenser men utan att man förlorar detaljer. Det i mitt tycke bästa men denna preamp är att den liksom Neves prylar tål idel överstyrning utan att låta illa. Distorsionen som adderas tillför istället mer karaktär och aggressivitet, när detta behövs. Om man håller sig på den andra sidan av gain-skalan hittar man istället ett mjukt och harmoniskt ljud som låter lyxigt. Jag har använt min ihop med de flesta mikrofoner (U87, AKG414, Milad DC-96, bandmikrofoner etc) med klart positiva resultat.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 (redigerat) Tack för ditt utlåtande! Det låter precis som det jag är ute efter. 😄 Jag överväger kanske att investera i DMP:n eftersom den ligger 5000:- under vad jag kan få Neve-1073:an för här i Sverige. I Storbritannien kan jag få AMS Neve 1073 DPA för knappa £1900 inkl moms och frakt. Redigerat 13 februari 2009 av Analogfreak
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.