Jump to content
Annons

Nattvaktaren - Sentiment 2005


nattvaktaren (oregistrerad)

1 = bra, 5 = dåligt  

33 röster

  1. 1. 1 = bra, 5 = dåligt

    • 5
      3
    • 4
      11
    • 3
      8
    • 2
      1
    • 1
      3


Recommended Posts

Jäkligt bra låt Nattvaktaren.

De distade syntharna låter underbart. Det går igång riktigt skönt innan 3,50 då sidechainen sätter fart. Gillar dock inte att den lugnar till sig mot slutet. Men det är väl tänkt att det ska vara så till fördel för Dj:n kanske??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Men kritiken du verkar vilja ha kan det hända att du får leta nån annanstans. Varför inte på sådana ställen och tillfällen som låten är anpassad för.

Vad snackar du om?

Detta är ett forum för musiker, det jag söker här är förstås feedback från andra musiker.

Ska det vara så svårt att begripa?

Jag är oerhört nöjd med den feedback jag fått på låten (som ju faktiskt först och främst är en Subtractor-demo...), tack till alla.

Esas uppsats var speciellt fin. 😳

"Knäppningarna", som du för övrigt är ensam om att ha uppmärksammat, är en Subtractor-artefakt.

Speciellt tack till Kringlan som klargjorde sin ståndpunkt när det gäller droger och rock,

stor godtemplartumme upp - verkligen!

Debul, kul att du gillade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och han gör det igen! Du fick en fyra av mig!

Och det kan inte göra annat än att värma hjärtat när du säger att du endast använt subtraktorn! Kompetent liten rackare det där! Nästa projekt som jag vill se av dig skulle väl vara en låt enbart gjord med malström! 😉

Ljudbilden är skitsnygg. Låten i övrigt får mig att minnas någon polsk(?) film jag sett någon gång som jag inte minns vare sig namnet eller handlingen på. 🙂

*applåder*

Link to comment
Dela på andra sajter

...borde sitta i chillen och dricka vatten och diskutera osammanhängande (med den där israeliska tjejen som dansade sjukt mycket för en timme sedan) om huruvida Sven Väth blivit tjock...

LOL 🙂

Mitt betyg är för övrigt en 4:a. Snyggt minimal techno, även om jag föredrar hårt smattrande percussion framför minimalism 😉

Enbart Subtractor? Fett med najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

(hej maxmaxmax 🙂)

Anar jag att Samma Kaliber kommer att få en låt om sig själva? 😛

"Hej maxmaxmax" låter för övrigt som en ny Nic & the family-låt... Haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Nu har jag lyssnat.

Tyvärr så minns jag inget mer än att jag långsamt föll i dvala på efterfesten i min lägenhet vid Möllan. Tror att Prominent-David var här, & han dörrvakten från Escape.

Efter att i timmar diskuterat israeliska underrättelsetjänsten, hur korkat & inskränkt det var av Bob Marley att vägra amputation & huruvida Kosher kan jämställas med djurplågeri så var Sentiment 2005 helt rätt soundtrack.

Den fyller sitt syfte! Jävligt bra dessutom!

Fast posta inga såna här mer, snälla. Min vilja att lyssna på specifik musik i sitt rätta element kan ta sig en smula destruktiva former.

Edit; stavfel

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär då har jag äntligen tid att skriva något.

Alltså mörk techy house är ju inte min grej, men blir det inte lite väl enformigt med den där bastrumman som ligger på hela tiden.....

Skojja bara såklart! 😉

Helt klart en jävligt snygg låt. Gillar drivet och flytet. Snyggt med den enkla slingan som växer och växer....men personligen tycker jag den delen av låten kunde få ta slut lite tidigare, hinner tröttna lite. Men å andra sidan sitter jag på jobbet och är inte på den där klubben efter klockan 5 (vilket jag inom parentes sagt inte orkat vara på några år.... 🙂).

Paden som kommer tillbaka ungefär vid 7:00 tycker jag låter snygg, den kunde få vara med mer tycker jag.

Kan inte bedömma produktionen, har alldeles får dåliga lurar på jobbet, men det låter asbra!

Gillar nog första versionen mer än den andra.

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Inte illa, tackartack! 🙂

Tar ner den snart, behöver plats för ny grej! (hej maxmaxmax 😄)

hej älskling

trodde du bangade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...