Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har genom en ev bytesaffär kommit över en 120w 2x12" CArlsbro gitarr combo, en stingray professional och en Hondo gitarr, en svart typ Les Paul modell, en humbucker (bc rich). Nu till saken, varken jag eller nuvarande innehavare vet vilken modell eller årsmodell det kan vara men det sitter dock en etikett på baksidan "H710B" Kan det vara årsmodell 1971?

Alltid kul med nya leksaker till samlingen av alla de slag!

Annons
Postat

Skitsvår fråga då det gäller Hondo. Men jag är nästan säker på att jag inte såg någon Hondo LP modell när jag började leta billig elgitarr (1976) för då köpte jag en Clear Sound på Hobbex. Men omkring 1977 vet jag att Hondo kom till Linköping där jag bodde då. Gick att köpa på Musikbörsen (inte att förväxla med dagens musikbörs) en liten affär som från början hette Musikkällaren där för övrigt Mange Jarl (gitarrist i Axewitch) jobbade... det blev mycket utläggningar... men jag tror att den första Hondon jag träffade på var däromkring och var en strata modell. Eftersom jag inte minns säkert hoppas jag på att någon Stockholmare som var med på den tiden kan ge sig in i debatten eftersom det mesta kom dit först då. Eller varför inte någon Älvdaling eftersom Musikens Mecca med Hagström i spetsen låg i Älvdalen.

Kolin

Postat

Är märket Hondo eller Hondo ll? I a f så hade jag en Hondo ll SG-modell med en mikrofon runt 77/78, och polaren (hör och häpna) en Hondo ll LP-modell med dubbla mikrofoner och rundad hals. Kommer ihåg hans LP-modell mycket väl just p g a halsen.

Postat
Jag har genom en ev bytesaffär kommit över en 120w 2x12" CArlsbro gitarr combo, en stingray professional och en Hondo gitarr, en svart typ Les Paul modell, en humbucker (bc rich). Nu till saken, varken jag eller nuvarande innehavare vet vilken modell eller årsmodell det kan vara men det sitter dock en etikett på baksidan "H710B" Kan det vara årsmodell 1971?

Alltid kul med nya leksaker till samlingen av alla de slag!

http://en.wikipedia.org/wiki/Hondo_(guitar_company)

Tja,lite info om Hondo.Hade en Hondo-strata i början av 80-talet,ganska bra kvalitet vad jag vill minnas.

Postat

Ja jägarns, nu kommer jag ihåg Hondo II. Men på 80 talet började Svensk Musik importera Hondo. Då vet jag att ett känt punkband från Stockholm ringde Anders Niklasson som arbetar där för att kolla med sponsring. Dom hoppade inte på dealen eftersom de var tveksamma till huruvida det var positiv eller negativ marknadsföring. Jag köpte då en stratakopia minns jag som var riktigt bra. Senare köpte en del Hondohalsar från Svensk Musik och slipade bort namnet. De som kännde på halsen tyckte den var skitskön och det blev många goa kronor i vinst.

Kolin

Postat

Enligt uppgift är det endast HONDO. JAg gör så här, bifogar bild på den. Svårt att se detaljer dock men den som har ngn aning kanske vet? 😄

Jag var in på wikipedia tidigare och läste och det är väl inte de sämsta gitarrerna enl min uppfattning.

post-20593-1234460589_thumb.jpg

• 5 månader senare...
Postat

Min första gitarr var en Hondo II Strata kopia i skitfulsnygg sunburst,

om nån av en händelse har sett en sån i sverige skulle jag lätt vilja köpa tillbaka den!

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Fan det var min första också....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.