Pripps (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Hej, jag och en polare brukar spela in i hans studio och använder där Cubase SX3. Vi exporterar projektet och när jag ska importera det hemma hos mig så blir det alltid knas med audio-tracken. Fel tonart och förskjutningar i synk. När han gör samma sak hemma hos sig fungerar allt perfekt. Nån som har nån idé vad det är för knas hos mig?? (Jag har samma version av Cubase och alla pluggar hemma hos mig som vi har i studion.) Tack på förhand!
Claes Holmerup Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Olika inställning av samplingsfrekvens? Den ena är troligen ställd till 44.1kHz och den andra till 48kHz...
Stoneyoung Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Olika inställning av samplingsfrekvens?Den ena är troligen ställd till 44.1kHz och den andra till 48kHz... Har samma problem hemma när jag exporterar från Cubase och lägger in i Reason. Ska hem och testa sen om detta kan vara lösningen för det är lite struligt att automatisera BPM så att de ska passa in;)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.