Jump to content
Annons

Viva Studio forum.


shaqsta (oregistrerad)

Recommended Posts

shaqsta (oregistrerad)

Hej härliga medlemmar 😆 .

Jag vill bara visa min tacksamhet gentemot de som ligger bakom denna sida och alla studio medlemmar som

delar med sig av sina kunskaper. Tycker den här hemsidan är en ovärderlig guldgruva för mig och säkert många andra som har intresset men är helt vilsen i studio världen. Tycker om tanken att dela med sig kunskap till människor man inte känner. Det är att tänka stort enligt min filosofi. Kunskap=Kärlek 😆 . Vilken bättre värld vi hade levt i om människor från alla branscher delade med sig av sina kunskaper.

Nu undrar jag om studio montirorer är byggda för en viss typ av musik genre? Då jag läst i högtalar trådarna hittar jag ingen sån information. Min stil av musik genre är Jazz, soul, R&B, Hip Hop och Pop. Uppskattar all hjälp och info som kan hjälpa mig att komma till rätta med denna fråga och i så fall vad gäller det för högtalaren man ska sikta på?

Äger en PC och en m-audio fasttrack ljudkort. Spelar det någon roll när man köper monitorer? Vad ska jag tänka på?

Tackar tackar.

mvh

sammy.

Redigerat av shaqsta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enkla svaret är nej; de ska spela så neutralt som möjligt. I lägre prisklasser så är detta en omöjlighet så billigare högtalare kan vara bättre på olika saker. Några modeller spelar djupt och starkt men med ett tveksamt mellanregister och andra kanske har en bra mid, men spelar varken starkt eller djupt. Om allt ska vara top så får man vara beredd på att betala en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enkla svaret är nej; de ska spela så neutralt som möjligt. I lägre prisklasser så är detta en omöjlighet så billigare högtalare kan vara bättre på olika saker. Några modeller spelar djupt och starkt men med ett tveksamt mellanregister och andra kanske har en bra mid, men spelar varken starkt eller djupt. Om allt ska vara top så får man vara beredd på att betala en hel del.

precis! tänkte bara tillägga att det stavas genre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)
precis! tänkte bara tillägga att det stavas genre

Meningar ska börja med stor bokstav och avslutas med punkt.

Alltså:

Precis! Tänkte bara tillägga att det stavas genre. 🙁

Skulle man anmärka på varje stavfel eller meningsbyggnadsfel eller andra skrämmande brister med det skrivna språket i alla foruminlägg, då skulle man få fullt upp, kan jag säga. Jag försöker bortse från det, även om det är jobbigt att se.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

shaqsta (oregistrerad)
Det enkla svaret är nej; de ska spela så neutralt som möjligt. I lägre prisklasser så är detta en omöjlighet så billigare högtalare kan vara bättre på olika saker. Några modeller spelar djupt och starkt men med ett tveksamt mellanregister och andra kanske har en bra mid, men spelar varken starkt eller djupt. Om allt ska vara top så får man vara beredd på att betala en hel del.

Tackar! för infot. Förstår det.

Link to comment
Dela på andra sajter

shaqsta (oregistrerad)
Meningar ska börja med stor bokstav och avslutas med punkt.

Alltså:

Precis! Tänkte bara tillägga att det stavas genre. 🙁

Skulle man anmärka på varje stavfel eller meningsbyggnadsfel eller andra skrämmande brister med det skrivna språket i alla foruminlägg, då skulle man få fullt upp, kan jag säga. Jag försöker bortse från det, även om det är jobbigt att se.

😏

Förstår dig. Tack 😛 ! för den upplyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...