Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

sjöng in några spår igår kväll, jag ha m-audio 1010lt och ett litet behringer bord även en lös behringer preamp som kosta typ 700kr, och jag får ingen närhet i sången direkt, har testat lite olika micar,

hur får jag stört resultat, skall jag köpa en bättre preamp eller ett bättre ljudkort, vilket tror ni påverkar närheten i ljudet mest. vad skall jag sattsa på att byta ut först?

Annons
Postat

Ett litet Behringerbord och deras billiga preampar är kanske inte så kul, men det borde gå att få hyfsat ljud i alla fall...

Vilka micar har du testat med? Det är inte otänkbart att det är den biten du bör titta på först.

Behöver du förresten mixern (i de flesta hemstudiosituationer är en mixer överflödig) - och hur kopplar du det hela? Det kanske finns något grundläggande fel där som behöver kollas upp...?

creel (oregistrerad)
Postat

Hur låter det om du kör utan behringer-preamparna? Dvs mick direkt in i ditt ljudkort.

Vad har du för mickar? Som Claes frågade... det är ju väldigt betydande.

Du kanske sjunger in på fel avstånd?

drloop (oregistrerad)
Postat

Lyssna på ljudfilerna som finns på den här sidan.

http://bericadori.com/blog/?p=24

Är du inte i närheten av detta ljud så beror det mer på ditt rum och hur nära du står micken än preampar och ljudkort.

Postat

jag har testa med sm 58, sm 57, tsm muneo(kostade 4500), tsm mt 85 s mm. men det blir ingen riktig närhet. nej jag behöver inte nån mixer men jag måste ju ha nån slags preamp, på ljudkortet sitter två preamps med xlr men jag kan inte få dom att fungera normalt, det slår över och distar hur jag än bär mej åt. och skulle d gå så finns d ju ingen fantom matning ändå. skulle jag och koppla på några andra vis än vad jag har gjort går tyvär inte. är det en ny preamp jag behöver altså?

creel (oregistrerad)
Postat
på ljudkortet sitter två preamps med xlr men jag kan inte få dom att fungera normalt, det slår över och distar hur jag än bär mej åt. och skulle d gå så finns d ju ingen fantom matning ändå.

Huh?

Kan nån annan förklara detta? Så ska det ju inte vara. Var förut inne på att köpa just detta ljudkort men nu blev man ju fundersam...

Postat

du säger att det distar när du kör genom ljudkortet,

hur är det inställt i mjukvaran till ljudkortet? har haft ett annant m-audio kort och du kan ju ställa in olika grejer, tänkte om du har det på max volym in då kommer det ju att dista så kolla om du kan sänka något.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.