Jump to content
Annons

pet

Recommended Posts

Har kört Logic litegrann nu och inte ändrat någonting i Midi inställningarna. Jag har installerat mjukvaran till min hårdvaru synth (korg micro X) och startat upp i Logic.. Jag har skapat en multi timbre kanal i logic och sedan grejat och fifflat med inspelningar av trummor och basar o hela köret. Har ett usb gränssnitt som jag kopplat in och ut till synthen.

Men nu äre så att när jag spelar upp denna multi kanal så låter det hel skumt. Trummorna håller inte alls tempo och basen som gungar på en 8a tappar tempot då och då..

Jag provade att spela in detta för att skicka till en vän och spelade då in i det inbyggda inputet i datorn, För det första så vart inspelningen väldigt låg och jag testade att boosta alla kanaler och synthen, men inspelningen vart jättelåg ändå. och för det andra så lät inspelningen even sämre än när jag bara lyssnade på det inspelade midispåret.. trummorna tappade helt och hållet och det var som om jag hade automatiserat en tempo förändring som skiftade mellan 100 och 130 bpm...

Detta förbryllade mig och jag undra bara om det har med några av midi inställningarna att göra ? eller om det är gränssnittet som är dåligt eller vad det kan vara?

testade att göra detta i min gamla dator som har en nedladdad version av cubase, med samma mjukvara och samma gränssnitt och då funkade alla 16 timbre spår helt supeprokej, så jag antar att jag har nån inställning i logic som är tokig!

Redigerat av pet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du kollat inställningar för MIDI i OS X? finns Korg med där? finns under program; verktygs program och MIDI om du inte hittar själv?

Testa att göra en ny test låt och kolla om det blir samma sak?

Kan också vara en tempo ändring som du kanske har kommit åt?

Lycka till!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat inställningar för MIDI i OS X? finns Korg med där? finns under program; verktygs program och MIDI om du inte hittar själv?

Testa att göra en ny test låt och kolla om det blir samma sak?

Kan också vara en tempo ändring som du kanske har kommit åt?

Lycka till!

😄

Okej jag ska testa senare idag och se om det blire bättre, men jag är säker på att det inte är någonting som jag orsakat själv genom nån gammal automation eller liknande.. Jag tänkte mest på inställningarna i Logic? om det är nån midi inställning som inte är rätt.. om midi klockan inte funkar eller nåt sånt... MIDI'n finns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...