Jump to content
Annons

Seriösa problem med RME Fireface 400

Recommended Posts

marcushanser (oregistrerad)
Postat

Hoppas det finns någon klok därute.

Har installerat allt det senaste för min G5 Quad Core PPC. Kopplade in ljudkortet, RME Fireface 400. Inget funkade. Fick lov att stänga av hela datorn manuellt. Alla drivisar är de senaste. Vilken soppa! Nån som har en idé?

Alla förslag emottages tacksamt!

Annons
Postat

En bekant har nyligen fått samma problem med ett FF800 och en Dual Quad MP. Vet inte om även han nyligen uppdaterat sitt OS. Kan mycket väl ha med det att göra. Vi minns med fasa vad 10.4.10 och 10.4.11 ställde till med... (för vissa).

Postat
Hoppas det finns någon klok därute.

Har installerat allt det senaste för min G5 Quad Core PPC. Kopplade in ljudkortet, RME Fireface 400. Inget funkade. Fick lov att stänga av hela datorn manuellt. Alla drivisar är de senaste. Vilken soppa! Nån som har en idé?

Alla förslag emottages tacksamt!

Kan nu själv konstatera att det är min Power Core som pajar allting. Testat med andra ljudkort, men så fprt jag kopplar in PowerCore så rasar det. Totalt. Har de senaste drivrutinerna även där.

Please advice

Postat
En bekant har nyligen fått samma problem med ett FF800 och en Dual Quad MP. Vet inte om även han nyligen uppdaterat sitt OS. Kan mycket väl ha med det att göra. Vi minns med fasa vad 10.4.10 och 10.4.11 ställde till med... (för vissa).

Ja...det har varit en massa trassel med denna trotjänare till dator som alltid annars gått som en skördetröska. Verkar dock vara min PowerCore som ställer till det. Synd. Den har en nästan ovärderlig song strip samt reverb för elgitarrer.

Postat
Kan nu själv konstatera att det är min Power Core som pajar allting. Testat med andra ljudkort, men så fprt jag kopplar in PowerCore så rasar det. Totalt.

Dags att byta namn på tråden kanske...

Postat (redigerat)

Har ni verkligen kollat att det är PPC ni har laddat ner?

Finns både ppc och intel-versioner på RME's drivisar.

Och dom är för övrigt fan snabbast i världen att anpassa sig till nya OP's! Dessutom tokstadiga!

Glöm inte att reparera behörigheter!

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Har ni verkligen kollat att det är PPC ni har laddat ner?

Finns både ppc och intel-versioner på RME's drivisar.

Och dom är för övrigt fan snabbast i världen att anpassa sig till nya OP's! Dessutom tokstadiga!

Glöm inte att reparera behörigheter!

Rätt grejer i PPC:n. Har ställt frågan till TC Electronic men ännu inget svar...

• 3 veckor senare...
Postat
Var det inte någon G5-modell som inte hanterade UAD-kort bra? Kanske är samma fel (fel chipset på moderkortet)?

Jaha...ja kanske det. Men nu hittade jag i alla fall fgelet...det är enkelt SSL Duende som inte tycker det är roligt med 96kHz/24bitars sessioner. Det fuckar upp helöe logic efter ett tag. Trots egen FireWire bus. J-a skräp helt enkelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.