Guest marcushanser Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Hoppas det finns någon klok därute. Har installerat allt det senaste för min G5 Quad Core PPC. Kopplade in ljudkortet, RME Fireface 400. Inget funkade. Fick lov att stänga av hela datorn manuellt. Alla drivisar är de senaste. Vilken soppa! Nån som har en idé? Alla förslag emottages tacksamt!
Gilbert Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 En bekant har nyligen fått samma problem med ett FF800 och en Dual Quad MP. Vet inte om även han nyligen uppdaterat sitt OS. Kan mycket väl ha med det att göra. Vi minns med fasa vad 10.4.10 och 10.4.11 ställde till med... (för vissa).
Guest marcushanser Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Hoppas det finns någon klok därute. Har installerat allt det senaste för min G5 Quad Core PPC. Kopplade in ljudkortet, RME Fireface 400. Inget funkade. Fick lov att stänga av hela datorn manuellt. Alla drivisar är de senaste. Vilken soppa! Nån som har en idé? Alla förslag emottages tacksamt! Kan nu själv konstatera att det är min Power Core som pajar allting. Testat med andra ljudkort, men så fprt jag kopplar in PowerCore så rasar det. Totalt. Har de senaste drivrutinerna även där. Please advice
Guest marcushanser Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 En bekant har nyligen fått samma problem med ett FF800 och en Dual Quad MP. Vet inte om även han nyligen uppdaterat sitt OS. Kan mycket väl ha med det att göra. Vi minns med fasa vad 10.4.10 och 10.4.11 ställde till med... (för vissa). Ja...det har varit en massa trassel med denna trotjänare till dator som alltid annars gått som en skördetröska. Verkar dock vara min PowerCore som ställer till det. Synd. Den har en nästan ovärderlig song strip samt reverb för elgitarrer.
Gilbert Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Kan nu själv konstatera att det är min Power Core som pajar allting. Testat med andra ljudkort, men så fprt jag kopplar in PowerCore så rasar det. Totalt. Dags att byta namn på tråden kanske...
KillwithSkill Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 (edited) Har ni verkligen kollat att det är PPC ni har laddat ner? Finns både ppc och intel-versioner på RME's drivisar. Och dom är för övrigt fan snabbast i världen att anpassa sig till nya OP's! Dessutom tokstadiga! Glöm inte att reparera behörigheter! Edited January 29, 2009 by KillwithSkill
Guest marcushanser Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Har ni verkligen kollat att det är PPC ni har laddat ner? Finns både ppc och intel-versioner på RME's drivisar. Och dom är för övrigt fan snabbast i världen att anpassa sig till nya OP's! Dessutom tokstadiga! Glöm inte att reparera behörigheter! Rätt grejer i PPC:n. Har ställt frågan till TC Electronic men ännu inget svar...
Gilbert Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Var det inte någon G5-modell som inte hanterade UAD-kort bra? Kanske är samma fel (fel chipset på moderkortet)?
Guest marcushanser Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Var det inte någon G5-modell som inte hanterade UAD-kort bra? Kanske är samma fel (fel chipset på moderkortet)? Jaha...ja kanske det. Men nu hittade jag i alla fall fgelet...det är enkelt SSL Duende som inte tycker det är roligt med 96kHz/24bitars sessioner. Det fuckar upp helöe logic efter ett tag. Trots egen FireWire bus. J-a skräp helt enkelt.
Recommended Posts