Elephanttea Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 ...men om man bortser från mjukvaran pro tools 8... hur bra står sig deras hårdvara? (det är lite relevant, med tanke på att man måste ha den, till skillnad från andra DAW...) om man jämför en M-Box Pro, som ligger runt 8 000 kr., tror jag, vilket judkort får man för de pengarna? visst, sen måste man betala för själva DAW (i mitt fall står valet mellan Logic och Pro Tools 8... och det betyder att man får betala för mac datorer också...). Men rent generellt, om det nu finns något sådant... är M- Box Pro prisvärd? (kör med en PreSonus Firebox nu, som jag aldrig haft nåt problem med...).
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 (redigerat) Du kan hitta billigare ljudkort med samma funktioner. Ljudmässigt står det sig säkert. Har du inget behov av PT så skulle jag lägga pengar på ett annat ljudkort. Med PT så är det prisvärt tycker jag. Kan inte låta bli att skriva detta, jag är så sugen på PT LE / M-Powered själv tack vare en massa bra gerjer som finns för att redigera audio i PT, MEN: Personligen klarar jag inte av PT LE eller M-Powered för att dom inte kompenserar för pluggarnas delay. Du får göra det manuellt. Om jag vill använda tex Flux BitterSweet som paralellkomprimering på ett trumset så måste jag flytta manuellt för att få grejerna att sitta. För mig är PT LE en bra audioinspelare och grym audioredigerare, men inget mixverktyg. Fixa PDC NU! EDIT: Sorry ovan lite off topic kanske... Här finns en test på Mboxen: http://www.soundonsound.com/sos/nov06/articles/mbox2pro.htm Redigerat 18 januari 2009 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.