Jump to content
Annons

Mastering av mitt album i Stockholm eller i Berlin?


sumsar

Recommended Posts

Buenas noches!

Jag sitter i Berlin och håller på att spela in ett album. Albumet är lite av en fussion mellan electro och psychedelisk rock (ambience-hållet..). Jag mixar det sannolikt själv, men inser att jag behöver professionell hjälp med masteringen, då jag har noll koll på den fronten och vill få det så bra som möjligt givet min väldigt begränsade budget.

Jag kan lägga ut ungefär tretusen kronor (absolut inte mer iaf...!) på en mastering av skivan som har tio spår och är cirka 55 minuter lång. Någon som kan tipsa om bra studios el dyl i antingen Stockholm eller i Berlin för detta ändamål?

Tacksam för alla tips 😛

Redigerat av sumsar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr kommer du inte speciellt långt på tretusen kronor. Jag har inte inte koll på vad Cutting Room och liknande ställen tar för priser. Men jag sökte lite på google, och detta företag som kommer upp först på google tar 3500 kronor för 5 låtar. Så jag skulle säga att du skulle få dubbla din budget för mastering av 10 låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer du inte speciellt långt på tretusen kronor. Jag har inte inte koll på vad Cutting Room och liknande ställen tar för priser. Men jag sökte lite på google, och detta företag som kommer upp först på google tar 3500 kronor för 5 låtar. Så jag skulle säga att du skulle få dubbla din budget för mastering av 10 låtar.

Såg ifs att de har sjyssta priser på mastering inkl tryck/kopiering/montering av skivor, så kanske blir rätt prisvärt ändå!

Tack för hjälpen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hittade ett riktigt billigt alternativ när jag var ute och surfade:

AUDIOMASTER

Du laddar i så fall upp filer till deras server, sen får du en högupplöst MP3a som du får godkänna. Först därefter betalar du. 10 låtar skulle gå på 126 pund dvs långt under din budget. Låter nästan lite bra för att vara sant men jag är på väg att prova dem. Jag har försökt googlat dem ifall man skulle hitta några varningssignaler men inte hittat några än ...... förutom priset då.

Är det någon har erfarenhet av dem så hade jag varit tacksam för lite feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte en 24 bitars wav i 44.100kHz ????

rolleyes.gif

Var kanske inte tydlig nog där. Man får en MP3:a att provlyssna på ifall man behöver tweaka mer. När man är nöjd och har betalat får man en Red BookCD ellr en DDP-image. I det senare faller så behöver man inte vänta på posten utan laddar ner den från deras server. Allt står på deras sida.

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer du inte speciellt långt på tretusen kronor. Jag har inte inte koll på vad Cutting Room och liknande ställen tar för priser. Men jag sökte lite på google, och detta företag som kommer upp först på google tar 3500 kronor för 5 låtar. Så jag skulle säga att du skulle få dubbla din budget för mastering av 10 låtar.

De tar 3500:- för 5 låtar eller fler men max 77min. Är väl rätt vanligt i Sverige att man ligger på 300-500:- per låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...