Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det bästa jag har provat är helt gratis, BTE Audios Juicy77 (tillsammans med deras TSS) och Simulanalogs GuitarSuite.

Bland de kommersiella alternativen gillar jag Native Instruments GuitarCombos bäst. Men den är sannerligen inte bättre än gratis-alternativen, bara lite annorlunda ljudkaraktär.

Skulle tro att det kan vara värt att kolla in Overloud TH1 också. En kommersiell och vidareutvecklad version av GuitarSuite.

Postat
Vilka är era favorit gitarrpluggar? Jag syslar med rock/pop. Vill ha varmt rör sound.

Rekommendationer?

Mvh jonte

Om du vill lägga lite pengar så rekomenderar jag starkt Revalver MKIII. Grymt bra karaktär på förstärkarna. VOX:en och peaveys classic 30 låter grymt bra. Även möjlighet att tweaka stärkarna så du kan byta ut rören på dem och få din egen karaktär på dem samt en stor mängd effekter, högtalarlådor, signal splitters etc =)

Den stora varianten kostar dock runt 3000:- men enligt mig har det varit värt varenda krona =)

Postat (redigerat)

Intressant, tack för tipsen! Finns de programmen i rtas versioner? verkar bara vara vst? Jag kör nämligen pro tools...

Redigerat av jonte82
DieHard (oregistrerad)
Postat

Amplitube är den bästa enligt mig. Den går även köra PT med. Men annars har du Eleven som bara finns för PT. Inte testat eftersom jag inte har PT men den ska vara riktigt bra.

Postat
Amplitube är den bästa enligt mig. Den går även köra PT med. Men annars har du Eleven som bara finns för PT. Inte testat eftersom jag inte har PT men den ska vara riktigt bra.

Eleven är riktigt bra! Ladda hem demon från digidesigns hemsida och testa själv.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.